< Tilbake til oversikten

Fylt squash

Solskinn sa for siden:

Ingredienser
2 stk squash
1 stk løk
2 fd hvitløk
400 g karbonade- eller kjøttdeig
2 ss olivenolje
1 bk hermetiske knuste tomater
0,50 dl kraft
1 ts salt
grovmalt pepper
1 ss frisk basilikum, ev samme antall ts tørket
revet hvit ost

Varm stekeovnen til 225 ºC.
Skyll og del squash i to på langs. Bruk en skje og ta ut innmaten og finhakk denne.
Legg de uthult squash på bakepapirkledt stekebrett, pensle med olivenolje dryss på salt og stek i varm stekeovn i 6-7 min, mens fyllet lages.
Rens og finhakk løk og hvitløk, surr mykt i olje. Ha i karbonadedeig og smuldre opp med en gaffel. Tilsett ”innmat” av squash stek i 3-4 min. Tilsett hermetiske tomater, kraft, salt og krydder. Kok opp og la trekke uten lokk i minst 5-6 min. Legg stuingen i de forstekede squashhalvdelene og dryss over ost. Gratiner under grillen eller høyt i varm stekeovn.
Server med en grønn salat.

Oppskriften er hentet her: artoftaste.no/servlet/region?name=V2_SEKSJON_MAT_SOK_VIS&item=10228025

Elanessë sa for siden:

Åh nam! Takk for oppskrift - denne skal prøves ja!

Enid sa for siden:

Mmm, denne bookmarket jeg med det samme! Takk!

matvraket sa for siden:

hehe.. dette spiste jeg i dag.. nammis!! :sikle: bare at jeg har en oppskrift der man steker auberginer/ squash fø man tar ut innmaten.. :sikle:

AnetteS sa for siden:

Lurer på om ikke dette blir middag i dag:)

Enid sa for siden:

Hadde denne til middag i dag, og den var rett og slett nydelig! Fikk skryt fra sambo også ;)
Gratinerte med parmesan, og det smakte som pizza :heia:

miss_chica sa for siden:

Noen som vet hvor mange karber det er i denne?

Smurfepia sa for siden:

Kan man spise skallet, eller spiser man bare fyllet?

Liv sa for siden:

Du spiser alt, selvfølgelig. Squash er nydelig.:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.