< Tilbake til oversikten

Slaskete overarmer

bærrgen sa for siden:

Fra albuene og opp er armene mine så slapp og slaskete. Jeg har kjøpt meg manualer (i forskjellige vektstørrelser) og tenkte jeg skulle trene overarmene litt. Til nå har jeg bare løftet litt sånn og sånn, alt etter hva jeg har funnet for godt. Men, nå lurer jeg på om det finnes noen oversikt på nettet over gode øvelser for å stramme opp litt på overarmenev:o

Nike sa for siden:

Dette er kanskje ikke helt svar på spørsmålet ditt, men min erfaring er at det må forbrenningstrening til også for å stramme opp. Styrkeøvelser er med på å definere armene, men tar ikke bort fettet sånn uten videre. Løping eller kickboksing eller andre aktiviteter der man bruker armene aktivt gir god effekt synes jeg.

Distrea sa for siden:

jeg var innom en video med Jan Thomas og han kammeraten han har hengt med i det siste.

Leter og leter, men fant den ikke igjen, mener jeg fant linken på VG eller no.:)

hvis du leter også er det dobbel sjanse for at vi finner den tilbake :p

hso sa for siden:

Det er tricepstrening som skal til. Her er et par effektive øvelser:

Tricepsdips mot benk
Hold håndflatene mot sidekanten av en benk litt bak overkroppen. Legg føttene på en annen benk eller sett dem på gulvet. Overkroppen skal være bøyd i 90 graders vinkel ved midjen. Senk overkroppen så ned du klarer, og skyv deg så opp til utgangsposisjonen. Ha bøyde knær hvis det er tungt.

Hantel kickback:
Grip en lett hantel med venstre hånd, og plasser høyre hånd og ben på en benk for å få støtte. Ha den venstre albuen i en 90 graders vinkel, og ha overarmen inntil siden. Strekk ut armen, mens du kjenner presset. Gjør ferdig settet og bytt til den andre armen.

Tatt fra www.iform.no/pub/art.php?id=357

Kiera sa for siden:

Prøv å søk på "Triceps home workout" eller "Biceps home workout" på youtube. Du finner masse!

Pearl sa for siden:

Auuuu.
Det skal ikke mer til enn å se på dette så kjenner jeg hvordan det tar på.

hso sa for siden:

:) særlig den første er effektiv! :D

bærrgen sa for siden:

Tusen takk for mange gode tips, kanskje jeg får stell på overarmene mine til sommeren :rolleyes: Men, tror jeg må (i første omgang i alle fall) styre unna den første øvelsen din hso. Med min vekt og mine vonde skuldre er nok den en umulighet, men den andre der ser super ut :D

bærrgen sa for siden:

Og forresten så er YouTube et helt uutforsket område for meg. Men, tittet innom der nå og det ligger jo fantastisk masse treningsvideoer der :helsesjek

hso sa for siden:

Du kan variere denne øvelsen med at du sitter på gulvet med beina lett bøyde fremover. Sett hendene i gulvet på hver side et stykke bak og len deg bakover. Heis deg opp og ned ved å strekke ut albuen. Men også denne tar noe på skuldrene.

Bulldog sa for siden:

Det gjør du nok lurt i :) Belastningen på skuldre, nakke og til en viss grad rygg blir veldig feil i den øvelsen. Du kan f.eks begynne med "jentearmhevninger" med hendene nært hverandre (prøv å holde albuene nært kroppen), og siden du har hantler kan du ta gulvpress, etc. Evt bare dytte på noe tungt ;) Alle press-bevegelser for overkroppen aktiviserer triceps :)

Grovsnus sa for siden:

Bare så du vet det "bærrgen" Det heter ikke "slaskete overarmer"
Det heter "Grevinne-faktor":D
Høres så myyye bedre ut.
Ha en fin dag ,og lykke til med treninga.
Mvh Grovsnus

Max sa for siden:

Hvis du sliter med vonde skuldre, skal du være meeeeget forsiktig med styrkeøvelser uten å ha fått råd av en kyndig person først erfart

Hvis du går turer, hjelper det å gå med staver. Ikke like effektivt som intense styrkeøvelser, såklart, men armene brukes jo da mer over lengre tid :)

Nike sa for siden:

En treningsstrikk er mer skånsom enn vekter, dersom du sliter med en del vondter.. :)

Hyper sa for siden:

Slappe overarmer her og gitt..Har noen lette manualer til å begynne med..Ble inspirert jeg nå;)

bærrgen sa for siden:

:blomster: Takk, det høres jo, uten tvil, myyye bedre ut :D

Hyper sa for siden:

Eller bingoarmer...alt ettersom...;)

bærrgen sa for siden:

Øh, neitakk :engel_ikk

Joika sa for siden:

Den første øvelsen til HSO har jeg fått anbefalt av av venninne som er PT.
Grevinne-slengen kan begrenses MYE med den øvelsen.

Veggpryd sa for siden:

Huff, jeg tror det er for sent for mine overarmer. :hylgrine: De er på størrelse med en slaskete fender som henger utenpå en 50 fots Princess i Oslofjorden! :lol:

Ikke no' singlet på meg denne sommer'n heller. :D

Eplekjerne sa for siden:

Tricepsdips er veldig effekt, skal jeg love! Ikke trenger du store områdene for å gjøre det heller. :)

Photobscura sa for siden:

Kom igjen a! Jeg blir rent glad inne i sjela mi, når jeg ser folk med bingovingene slengende ut av singletermene. Jeg har endelig kommet over det der selv, ingen reagerer på armene mine (som er strammere enn jeg har tillatt meg selv å tro), og har skjønt at det bare er i ens eget hode ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.