< Tilbake til oversikten

15 karber daglig ...

emma1 sa for siden:

:confused:Hei!

Mener å ha lest at man skal ha 15 karber daglig.

I går spiste jeg et kyllinglår til frokost med litt lavkarbobrød: 0,5 g
Lunch: salat med paprika, purre, ost og bacon : 4,28 g
Middag: 130 g svinekottelett med kremfløte, cf, : 2,25 g
30 g blomkål og 40 g brokkoli : 1,53 g
Meierismør til steking : 0,1 g
Kvelds: 1 skive lavkarbobrød med fårepølse og majones : 1,25 g

Totalt antall karber i går ble: 9,91 etter mine beregninger.
Er dette for lite og hva kan effekten bli hvis jeg får i meg for lite karber? Jeg var kanskje overforsiktig i går siden det var min første dag på dietten. Jeg skrev kun opp hva jeg spiste og regnet ut og la sammen i dag. Jeg drakk kun masse vann og 4 kopper grønn te i går.

Ettersom jeg har sett fra matvaretabbeller så er det 0 karber i kyllinglår, bacon, svinekotteletter og det er også det i fårepølse leste jeg på pakken. Jeg leste i Ketolyseboken og trodde det var under 1 karbohydrat i alt av kjøtt og fjærkre, derfor bommet jeg litt når jeg tok den endelige utregningen i dag.

Et siste spørsmål: Hvor mange dager er det vanlig at det tar før man kommer i KETOSE? Lurer på når jeg bør sjekke det med sticksen?

Belseblubb sa for siden:

Hei!

Man skal visst være litt nøye med å få i seg nok karber også, noen kan visst stoppe opp i vektnedgangen hvis det blir for lite karber. Er ikke så flink til å få nok bestandig jeg heller.. :o

Det kan ta et par-tre dager før du kommer i ketose. Lykke til videre! :)

Belseblubb sa for siden:

Rent kjøtt er det ikke karber i, men egg har 0,9 g karb, og de befinner seg i eggehvitten.

Synes du hadde et fint matinntak, men for å få opp karbene litt kan du øke grønnsakene til middagen litt.:)

emma1 sa for siden:

God ide å øke grønnsakene.
Hvordan får du lagt inn en slik "vektkurve" som jeg ser du har og som også mange andre her på sidene benytter i forskjellige varianter?

:o

Gracella sa for siden:

Hvis du ser rett over vektkurvene, så er det en web-adresse der. Klikk deg innpå, velg "ticker" og følg bruksanvisningen. Til sist limer du den inn i signaturen din.

Photobscura sa for siden:

Lykke til! :blomster:

emma1 sa for siden:

Takker for svar! Skal forsøke å komme opp i 15 karber pr dag. Jeg kjøpte kyllinglår og kyllingvinger i varm-matdisken på mey så der står det ikke noe varedeklarasjon. Regner hermed 0,5 karb pr lår eller...?

emma1 sa for siden:

Forresten brødet har jeg bakt selv etter oppskrift på bakemixboksen som jeg fikk tilsendt i forbindelse med Ketolysekuren. Ca 1 karbe pr skive.

Da er det ikke sikkert kyllingen er marinert, men bare grilla :) (Men det kan man jo spørre om:))

Har ikke bakt det brødet, men det er masse utrolig gode brødoppskrifter her på forumet! Selv elsker jeg lollypopbrød!!

Elanessë sa for siden:

Oi er det sant? Jeg har alltid regnet 1,4 karb per egg jeg - i alle oppskrifter. Vet ikke hvor jeg har det fra... men står i oppskriftboken min som jeg har ført selv fra den tiden jeg samlet karbinnhold på mye mat. Rart da.

emma1 sa for siden:

Nå fikk jeg det til, tror jeg da... Ticker altså...

I dag spiste jeg kyllinglår til frokost Skulle i møte så måtte kaste i meg maten...)
Kyllingsalat med salat, purre, rød paprika, norsk græddeost (0 karber som jeg fant på Coop i går) og egenkomponert rømmedressing til lunch (enda det var bestilt lunch til oss som var på møtet - stolt :p)
Eggerøre laget av 2 egg med en ss kremfløte, 4 røkelaksskiver og 100 g salathode og rød paprika til middag.

Til kvelds vet jeg ikke hva jeg skal ta enda.

Masse grønnsaker :D

Du må gå inn på kontrollpanel, og lime inn den bb-koden i signaturen. Ikke i innleggene, kan bli litt slitsomt å lime inn de for hver gang ;)

emma1 sa for siden:

Takk for det.
Jeg er stappmett enda, så det eneste jeg har orket nå til kvelds er reker uten noe til som min mann hadde kjøpt til kveldskos.

Ellers har jeg bakt muffins til ungene og laget sjokolademoussen fra ketolyseboken. Mulig det er derfor jeg er så mett siden jeg har holdt på med det hele ettermiddagen... Jeg har ikke slikket bollen e.l. Helt ærlig:p!

I morgen blir det grillmat (selvom det regner) med potetsalat laget på blomkål (spent på hvordan den smaker...) og vanlig salat til. Og desserten da så klart. Litt sjokolademousse gleder jeg meg til!

Ha en fortreffelig 17.mai:D!

Angående blomkålssalaten, så kommer du ikke til å merke særlig forskjell, det er jo ikke potetene som gjør salaten, men alt det andre, synes jeg :)

Det regner ikke i morgen, så! Det har jeg bestemt :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.