nettih sa for siden:
Jeg ser at mange bruker natreen og splenda som søtningsmiddel men ingen bruker fruktose (lindberg).....noe jeg har i skapet...er det noe "galt" med den i følge lavkarbo livet eller er bare natreen bedre......:o
nettih sa for siden:
Jeg ser at mange bruker natreen og splenda som søtningsmiddel men ingen bruker fruktose (lindberg).....noe jeg har i skapet...er det noe "galt" med den i følge lavkarbo livet eller er bare natreen bedre......:o
Trolljenta sa for siden:
Grunnen til at mange bruker andre søtningsmidler er at de er strengere på karbene enn Lindberg.
Hva du skal bruke til hva må du nesten gjøre opp din egen mening om etter at du har satt deg inn i de forskjellige alternativer.
Jeg bruker aldri kunstig søtning (splenda, natreen, candarel). De få gangene jeg har bakt en kake har jeg brukt fruktose, vurderer å prøve med sukrin neste gang
Robyn sa for siden:
Fruktose kan ikke sammenliknes med kunstig søtning da den har et mye høyere innhold av karber.
Den ligger litt lavere på GI enn vanlig sukker, men hva karbene angår har jeg skjønt at forskjellen ikke er stor.
Jeg bruker splenda men har tenkt å prøve ut sukrin.
nettih sa for siden:
:oups.....såpass ja...sjekket jo karb innholdet nå og dere har så rett så rett.....bra jeg ikke har baket mye kaker med det!!!!:D Tusen takk for info....hilsen en som må sjekke nøyere på innholdet på ting:eek:
Elanessë sa for siden:
Det jeg ikke helt skjønner angående søtningsmiddel.... hvorfor bruker vi f.eks splenda når det er 97,7 karb per 100 i gram det?
Photobscura sa for siden:
Egenvekten til splenda er så lav i forhold til søtningen det gir, at du trenger bare å bruke en tiendedel av det du ville ha brukt (vektmessig) dersom du brukte vanlig raffinert sukker.
Splenda er jo laget av sukker, faktisk ;) (Sucralose).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.