< Tilbake til oversikten

Kan jeg spise pletter?

#1

cathrine sa for siden:

Jeg har oppskrift på pletter(består av egg,cottage cheese og søtstoff,flytende sukketter).
Dette kan jeg vel spise, bare for å få et lite avbrekk?
(Vil jo selvsagt ikke ha syltetøy ved siden av...:) )
cathrine


#2

Kristian sa for siden:

Hørtes bra ut, kan du ikke legge ut oppskriften?


#3

Skorpia sa for siden:

Synes det er en god ide jeg,men vær litt obs på sukettene.Du skriver flytende.

Dessuten er det faktisk stort sett bedre smak på pulver f.eks Natreen,eller Stevia pulver.

Ikke bruk Canderel,som jo er Aspartam,og er ikke anbefalt.
Det er bedre å prøve noen pletter enn å skjære fullstendig ut:)


#4

Nille sa for siden:

Nå er jeg på jobb, og har ikke boka med meg, med i følge Atkins.com her er det IKKE tillatt med cottage cheese på induksjonen. (Det står også i den engelske utgaven som hjemmesiden her viser utdrag av)

Hva som står i den norske utgaven vet jeg ikke...............

PS Klikk på linken så kan dere lese hele kapittelet


#5

cathrine sa for siden:

I den norske utgaven står det oppført under oster..på de sidene hvor det ramses opp hva som er tillatt under intro.
Men skulle kanskje tro at det er feil,da?
Var det ikke mye feil i den norske utgaven? Da er det jo ganske håpløst for oss som ikke er så stive i engelsk, om man ikke kan "tro" på det som står i boka!!!

cathrine


#6

Nille sa for siden:

Dere får stole på det dere vil, jeg kan bare referere hva www.atkins.com (Atkins offisielle hjemmeside) og hva original utgaven at Dr Atkins New Diet Revolution (DANDR 2003) sier.

Dette er hva alle andre land følger og hva som blir gjengitt i alle andre forum på nettet (ABTB Atkins By The Book) og ALC (Active Low Carber)
Oversetteren og forlaget står stå for de feilene som finnes i den Norske utgaven. Personlig syns jeg det er sterkt uansvarlig av forleggeren å gi ut en diettbok med så mange feil !!! Hadde dette vært i USA hadde de blitt saksøkt !

Forstår godt frustrasjonen for dere som ikke føler dere er så stive i engelsk. Sere kan jo spørre her som dere gjør da ..... om dere vil følge de rådene dere får er jo opp til dere !!

(Det er jo nærliggende å tro at det som står på Atkins hjemmeside og i originalboka er riktigere enn det som står i en oversatt utgave, - eller hur ???)


#7

Kristian sa for siden:

Cottage cheese i Norge er ikke nødvendigvis lik den i USA.
Det kan følge med litt myse i den osten men det er ikke mye. Tror det var 1,5% karboh. i cottage cheese. Det står i boka i karbohydrattabellen.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.