< Tilbake til oversikten

Cavalier ...

Miriell sa for siden:

Hei:)
Må først og fremst si tusen takk til alle her inne. Dere er til utrolig god støtte og hjelp og jeg håper jeg blir flink nok etterhvert til å kunne bidra med noe konstruktivt tilbake:)
Så ett spørsmål til fra masa.

Har hørt flere her inne nevne sjokolade som heter cavalier og dro på helsekosten for å titte. De hadde jo MANGE varianter da..
Er alle disse greie når man er i ketolyse om man begrenser mengden eller er det bare den mørke??
skjønner ikke alle de forskjellige sukkergreiene enda, hehe... Det står pr 100 gram: carbohydrates 44 g
of which polyols 33.3 g
of which sugars 9.5 g
of which lactose 6.5g

hva av dette er ting man kan trekke fra (ikke sukkeret...det har jeg merkelig nok klart å få med meg, men det andre??)

og egner noe av dette seg til baking?

mvh Miriell:spent:

Photobscura sa for siden:

Du trekker fra polyolene (sukkeralkoholer på norsk) resten er sukker og melkesukker og det som er av karbohydrater i kakaoen, og skal ikke trekkes fra.
Dermed sitter du igjen med 10,7 gr.

Aner ikke om det egner seg i baking, men jeg skulle jo tro det.

Du bør nok begrense deg en del om du skal nyte denne på ketolyse, men om du kjøper den mørkeste, som også har mest smak, og klarer å holde deg til et par ruter en gang i blant, så går det sikkert bra :)
Men det må fortsatt telles inn i dagens karbohydratmengde, da!

MorStine sa for siden:

Men pass opp, er meget lakserende for mange av oss:(

norwegiana sa for siden:

Skulle ønske den var lakserende for meg.
Kunne ha spist mange uten å merket noe anett enn at vekten går opp.
sukk

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.