siden jeg stakk nesa innom for første gang.
og jeg har mye å takke Iset for linken hit for!:klem:
Jeg har mistet 27 kilo, fått ny kropp, ny stil og mye selvtillitt. Jeg er i ferd med å finne Stine igjen, hun har vært borte, forsømt og glemt i 10 år. Satt på sidelinjen av at jeg har gjort alle til lags ved å være den perfekte kone, mamma, søster, tante, nabo, datter, barnebarn osv. Men nåhar jeg tatt et grep og blitt mer bevisst på meg selv, at jg må få være bare meg, hatt SÅ stor fokus på oss som par og oss som familie at jeg har mistet litt av min identitet på veien, og det er ikke bra.
Tuuuusen takk til alle på dette forumet, dere er fantastiske pådrivere hele gjengen, hadde vært umulig uten denne hjelpen:klem::blomster::heia:
Noen har jeg knyttet til meg helt inn i hjertet, og dere vet hvem dere er, ekstra takk til dere osm har orket å høre på fjase-maset mitt, senest i dag!
Så flink du har vært og er :klem:
[i][/i] Det er viktig å finne frem jenta som er inni oss. :ja: Det er en lang prosess, og kan være vanskelig for andre å både forstå og takle... Men stå på Stine, kom frem i lyset :heia:
[i][/i] :suss:
Takk Gerd:klem: heltinnen min!
De som kjenner meg vil nok påstå at jeg langt fra tilbakeholden/trukket, aldri vært, men de ser jo ikke det som foregår inne i meg:)
:suss:
[i][/i] Sånn som meg det... Tankene og sorgen inni meg var det ingen som såg. Sinnet mitt var det gubbelille som såg :o
[i][/i] Men nå, er det andre tider ;) :)
Hei MorStine! Du er modig og en usedvanlig flott kvinne. Du har betydd enormt mye i forhold til hva du har bidratt med her inne.... Har alltid lest det du av erfaring har skrevet. Du kjenner ikke meg, for jeg har vært "litt stille"..:) Føler så veldig med deg, - ikke alltid at alt går "på skinner". Av egen erfaring vet jeg at det kan bli mye som kommer opp til overflaten når man hele tiden har vært til for andre, men så fremstår som "ny" og sterk. Vil rett og slett påstå at jeg ser bedre ut enn noen gang nå når jeg snart er 50;) Men litt vanskelig for de i nærheten. Vil bare med dette lille innlegget forsøke å støtte deg. - du flotte dama!!!!!! Klem fra Hilde
Hei -så flott å lese! takk for dette innlegget, ble helt rørt jeg da jeg leste det. Lykke til videre - det er en ganske stor bragd det du har klart, å ta av 27 kg, men ikke minst å finne deg selv inni deg.
Også er du jo bare 28 år og har livet foran deg! kos deg med livet!
:klem:
(nå høres jeg jo ut som en gammal dame som ikke har livet foran meg...men skulle faktisk ønske jeg hadde funnet ut det jeg vet i dag for 12 år siden...)
GRATULERER med - 27kilo. Og Lykke til med det som hender i deg mens du vandrer langs veien. Kiloene er viktige, men enda mer viktig er det som hender i oss, ikke med oss..
Det er så flott!!! 27 kilo på ett år!!! Jeg vil også snart komme i mål, men det er tunge dager på veien. Godt med noen solskinnshistorier slik at man vet hvorfor man "piner" seg selv gjennom dette dag etter dag.
Jeg har selv gått på ketogen kost i 40 dager, men kun 6,8 kilo. Det er 10 kilo igjen, og motivasjonen er dalende...
Om 40 dager stikker jeg på 3 ukers sydentur, og jeg vil så gjerne komme meg i toppform innen den tid. 10 kilo på 40 dager er sikkert litt i overkant... Har store forhåpninger, men men...
Det er så godt å lese sånne innlegg som dette, takk! Det er så utrolig mange inspirerende mennesker her inne, og du er en av de! Jeg føler meg heldig som har funnet dette forumet!
Grattis med oppnådd resultat, både vektnedgang og nyfunnet selvtillitt :klem:
Skjønne Stine! Du har vært utrolig flink og du er en stor ressurs her inne, jeg kjenner jeg er rent blitt glad i deg selv om vi aldri har møttes. Gratulerer med den flotte vektnedgangen og med ditt nye liv, jeg vet hvor fantastisk følelse det er. :D :klem:
Så utrolig flink du er MS! Gratulerer så masse!:klem: Du er en stor inspirasjon, og det er takket være deg at jeg har kommet meg inn her. å tusen takk!!!!!! :p selv om jeg kun har holdt på i 3 uker, så føler jeg at jeg virkelig har funnet det som funker for meg, jeg elsker maten jeg kan spise og storkoser meg. :D Og er veldig fornøyd med å se at det går sakte men sikkert nedover på vekta uten att jeg sliter med sult, sukkersug og masse annet. ;)
Gleder meg til å se det nye deg ( for det må vi få til,:D Må bare vente til jeg kan vise meg frem også :rolleyes:)
Klemmer fre en førstedame til en annen :klem:
Jeg har sagt det flere ganger men jeg sier det igjen: du er mitt store forbilde, og det at du har lykkes så utrolig bra som du har, gjør at jeg bare biter tenna sammen enda hardere og ska klare dette jeg også.
Du kan virkelig ha en god følelse inni deg, og utenpå, for du har vært sinnsykt flink:klem:
Så deilig å innlegg å lese MorStine :)
Jeg har blitt veldig motivert av deg underveis, både innlegg og bildene :D
Og så godt å lese at du blir deg selv igjen. Den følelsen skjønner jeg kjempegodt!
Flotte dama på alle måter :klem:
(skulle hatt RØRT-smily her)
:klem: Tusen takk Petronella, er så godt å høre at jeg har inpspirert og betydd noe for flere her inne, vet jo hvor godt dethar vært å se på min inspiratorer her! Tenk å få være en slik en for andre :rørt-smily:
Så utrolig flink du er Stine :)
Og eg har jo allerede gravd og spurt deg om masse og eg ble medlem her i går og begynte på ketolyse på tirsdag.
Du er en inspirasjon for oss alle og du SKAL være kjempestolt over deg sjøl :)
Hei og gratulerer !! 27 kg er kjempe flott.
Håper at du fortsatt blir å finne på dette forum !
Du er en inspirasjon for oss alle, og har mange gode råd
på veien for oss som fortsatt har endel spørsmål som
trenger gode svar. Lykke til videre.
Åffkårs:klem: Jeg går ingen steder, er jo en stund siden jeg nådde målet, så jeg henger her for å få tips og rådog for å kunne dele av min erfaring med andre:) Så meg blir dere ikke kvitt;)
Jeg kom inn her rett etter deg i fjor, og dette forumet betyr mye for meg og.
Og en av de jeg har hentet en del inspirasjon og motivasjon fra er nettopp deg. :)
Det er godt å høre at du er i ferd med å finne deg selv igjen, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver og håper jeg kommer dit etterhvert igjen jeg og.
Jeg har sagt det til deg før, du er helten og forbildet mitt! Jeg leste om det du hadde klart i høst, og det var det som fikk meg i gang! Nå er jeg 19 kg lettere og har det helt topp! Tusen takk for alt du har gjort for meg!
:roert::roert::roert: (der fikk jeg brukt den)
Får tårer i øynene her jeg vennen, så pent sagt av deg!! Men glem ikke at det faktisk kun du selv som har gjort den fantastiske bragden det er å ha gått ned 19 kg! Vær stolt av deg selv!
Nok en gang, tusen takk for alle gode tibakemeldinger i denne tråden!:klem:
Hei
Vekttapet kan du være stolt av, men det er jo ikke det viktigste i livet. Det er så godt å høre om alle de nye sidene ved ditt liv. I så måte blev vel ketolysekuren veien til et lettere liv.?
Den Danske forfatter Tove Ditlevsen slet selv med kiloene. Hun skrev noe som ; "Inne i hjerter av en glad, tykk person sitter det en slank person og gråter".
Inne i hjerter av en glad, tykk person sitter det en slank person og gråter".
Det tror jeg også ..
Jeg kan aldri bli lykkelig og fornøyd med meg selv før jeg blir kvitt disse ekstra kiloene..
De som sier at de trives tykke trur jeg lyver.. jeg kunne aldri trivdes slik..
Heldig vis er jeg på god vei nedover :)
Så ufattelig trist! Tror dere den slanke personen blir glad når den tykke personen er borte? Når jeg leser her inne på forumet så får jeg sånn enorm repsekt for dere som har slanket bort mange kilo. Det å være overvektig fører jo til mye mer enn fysiologiske problemer, noe sitatet over beviser. Selv om jeg har vært overvektig, og er litt enda, kjenner jeg meg ikke helt igjen i sitatet. Dvs det var noe inni meg som gråt, men ikke pga overvekten! Og det som gråt inni meg da, kan fortsatt gråte, selv om jeg er mye slankere!
Men jeg har aldri slitt med noen spiseforstyrrelser, det er fysiologiske grunner til at jeg ble tykk (insulinresistens og pcos blant annet), så for min del handlet det om å vite hvilken retning kostholdet skulle ha, få medisiner, og så gjør jeg det istedet for den andre retningen jeg fulgte som var helt feil for meg. Det er ikke enkelt det heller, mener ikke det, men når jeg leser om andre her inne som sliter med spiseforstyrrelser, eller har slitt med, så virker det som om det er så ufattelig store utfordringer dere har mestret og mestrer hver dag! Og det står den en ENORM respekt av! Håper dere tar vare på den slanke som gråter der inne og gjør henne glad.:blomster::blomster::blomster:
Gratulerer så mye, vennen, med alt du har oppnådd.
Du er virkelig et forbilde!
Og for en flott investering dette var. Ikke bare har du blitt en sprekere versjon av den flotte jenta jeg fikk bli kjent med for et par år siden, men med vekttapet har det skjedd så mye annet positivt også. Dette fortjente du virkelig!
:klem:
Siden jeg utbroderte litt i HI her føler jeg at jeg kanskje skal oppdatere litt...
Vi har hatt en stri tørn her de siste mnd, mannen har brått blitt sjalu og tussete, han er livredd for at jeg skla finne en annen nå som je ghar blitt slank. Jeg får meldinger avkollegaer osv som han har lest og trukket konklujoner som ikke har rot i virkeligheten. Vi har brukt de siste ukene godt til å snakke sammen, det er klart at jeg skjønner han også. Kona, den trygge gode kona, A4-kona, som bare var hjemme, passet ungene, vasket og lagde mat, kona som ikke brød seg om klær og utseende i nevneverdig grad, den kona har plutsleig blitt slank, går til frisøren hver mnd, støper negler, shopper trendy klær. Går ut alene, får nye venner osv osv... Klart det skaper panikk i en enkel mann:hjerter: Men vi kommuniserer, og det har vi alltid gjort, det er bare det at ha til tider holder tankene litt lenge for seg selv, og da blir det litt voldsomt når det kommer...
Nå føler jeg at jeg har funnet igjen Stine, jeg fortsetter slik jeg har gjort nå, tar vare på MEG og OSS... Og det funker kjempefint. Vi har grått, kranglet kjeftet og kosa de siste ukene, men den siste uka nå har en liten følelsesspire begynt å vokse frem, jeg er forelsket, og det i en mann jeg har hatt siden jeg var 15 år, i en mann jeg akkurat i dag har vært gift med i 7 år. Og det er gjensidig. Det kiler i magen og kribler i kroppen etter han... Det er fantastisk deilig!
Må bare takke for all den støtten jeg har fått her den sste mnd, helt overveldende!
:klem: til dere alle sammen, ingen nevnt ingen glemt...
Og jeg kjenner til mange av de tankene du beskriver, jeg tror mange oppfatter èn annerledes når en har gått ned så mye i vekt, men vi er jo den samme som før, selv om vi kan ha funnet frem igjen flere skjulte og godt gjemte sider..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.