Jeg både gleder og gruer meg til å begynne på kuren i morgen. Jeg er redd for å få startproblemer når det gjelder inntaket ev karbohydrater og valg av matvarer. Jeg har skrevet opp en liste med matvarer jeg skal handle inn i dag, og har tenkt å bake brød med hjelp av bakemiksen jeg fikk tilsendt i pakken med Ketolysekuren i kveld.
Er det noen som har noen råd og tips ang starten av kuren? Håper jeg kommer raskt inn i den og at den ikke er så vanskelig å følge som jeg innbiller meg...:o Jeg er vant til å ha mat i kjøleskapet her på jobben - brød, pålegg, melk osv. Det må nok en del mer planlegging til på denne kuren. Jeg har aldri tid til å lage meg frokost (skal få 3 unger avgårde i barnehage og skole), men har pleid å spise når jeg kommer på jobben. Jeg får se hva jeg kommer til å gjøre - leste at frokost ikke er så viktig når man er i ketose, fordi man forbrenner fett hele døgnet uansett.
Lykke til til meg selv og alle andre som også skal begynne på kur i disse dager!
Første gangen jeg snuste på ketolysekuren syntes jeg det var vanskelig å holde meg til tillatte mengde karbohydrater, det til tross for at jeg ikke har spist noe særlig brød de siste 10 årene. Min svakhet innenfor den leia er hvitløksbaguetter.. :sikle:
Det må planlegges litt mer, ja, og jeg er et skikkelig b-menneske som sliter m å komme meg opp om morgenen, og da er det ikke noe særlig å fikse mat selv om jeg ikke har "problemet" med unger i skjørtekanten.;) Pleier å ha med meg omelett m bacon, og denne kan gjerne stekes opp kvelden før og legges i en plastboks. Spises kald el varmes i mikro. Alle på jobben pleier å kommentere det når jeg skal ha lunsj, for da strømmer det liflige dufter fra "kjøkkenkroken". :D
Lykke til! Det går helt sikkert bra! Bare vær litt nøye i starten med å telle karber. Er ikke så flink til dette selv må innrømmes, men pass på at du er i ketos ved å bruke stixene.
Tusen takk for råd. Kyllinglår var jammen en god ide. Lettvint å spise til frokost! Jeg får lage meg noen gode salater med ost og bacon til lunch og variere litt.
Jeg sender en oversikt over menyene jeg har spist i de første dagene, så kan dere komme med innvendinger hvis jeg gjør noe galt.
Velkommen så masse hit! :klem:
Lag den en journal, skriv opp det du spiser så blir det kontroll på deg og lettere for oss å komme med råd/tips til deg. Lykke til!
Ingen oppdateringer!?
Jeg vet ikke hvordan det er med grønn te på denne kuren dessverre.
Kanskje det står noe i boka?
Skal søke i forumet, kanskje jeg finner noe.
Det var fort gjort. Kanskje denne kan hjelpe deg litt... forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20505[url="http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20505&highlight=gr%F8nn+te"][/url]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.