Klipper ut fra dagboka mi i håp om litt respons og råd.
Stillestående IGJEN. 11 uker på ketolyse nå.
Jeg VET at det er min egen feil.
Har spist altfor mye lavkarbo-godis, drukket en del light brus,+light saft... i tillegg har jeg ikke spist noe særlig grønnsaker og salater, pluss at jeg har hoppet over altfor mange måltider.:o
Det betyr at jeg må gå i meg selv, for dette liker jeg ikke, det ligner litt på sånn det var i "gamledager" og dit vil jeg IKKE!
Jeg er matlei, litt søtsugen, og ja..lei. Desverre.:(
Prøver å lage en slagplan for meg selv, og foreløpig er dette den beste jeg har kommet opp med:
Kjøre ketolyse tom 17 mai, når det nesten mååå bli litt utskeielser(?)
Deretter vurderer jeg sterkt en nilleuke eller to, og holder det så lenge jeg greier, håpet er ut mai...:D Og noen flere -kilo!
Og SÅÅÅ vurderer jeg veldig sterkt å gå over på South Beach fase 2.
Mindre fett, men mer karbohydrater, men av det gode og langsomme slaget. Det skal jo være en vekttaps-fase det også.
Jeg er virkelig drittlei fett.:rolleyes:
Jeg er redd for at hvis jeg ikke har en endring å se fram mot, så vil jeg bli mer slurvete med ketolysen, for deretter å bli stressa fordi jeg ikke går ned, selv om det er min egen feil.
Så, hva synes dere? Noen andre innspill til hva jeg gjør når jeg har kommet hit, og sliter?
Jeg synes at å bytte til en annen lavkarbofilosofi kan absolutt ha noe for seg, hvis du sliter med denne. Det hadde vel vært rart dersom dette var Den Perfekte Kur for absolutt alle...
Jeg er helt enig med Smula. Gå heller over til noe som kan passe bedre for deg :ja:
men... jeg råder deg også til å ta den kampen det er å slutte med disse erstattningsproduktene. De ødelegger mye og opprettholder dette suget som egentlig skal forsvinne når man er i ketose.
Jeg tror ikke det er noe lurt å bytte ut det som har vært problemt for oss før, med noe annet som kanskje er er lite hakk bedre,, men langt i fra bra :o (sorry)
Jeg ville nok byttet strategi, ja.... og droppet ALT som kan ha innvirkning på vekttapet...for så evnt. å innføre det igjen en og en over tid... sånn at du merker om det er en partystopper eller ikke. :rolleyes:
Jeg blir giret av lister og planer... (ikke alle som blir det, men)... Hva med å ta et dypdukk i fryser og skap og sette opp matlister utfra det du HAR liggende.
... og så vil jeg selvfølgelig anbefale skrittteller. I England anbefaler de alle å gå minst 10 000 skritt om dagen.. og det er faktisk fort gjort. Du trenger ikke engang gå ut av huset... Her har jeg 1000 skritt på 11 runder rundt spisestuebordet. ;)
finn noe du trives med!! Det skal jo være en omlegging av kosthodet ikke bare en slankekur. Fedon livet og generell lavkarbo er fine greier synes jeg, men da går du ned saktere. Men kroppen din takker deg jo. Og du sier det jo selv, du kan ikke bare erstatte dårlige vaner med nye dårlige vaner? Du må finne nye og gode og varige endiringer for DEG.
Hvis du har gått ned 10,6 kg på 11 uker betyr det i snitt nesten 1 kg i uka. Det er jo helt suverent!! Vet ikke hvor lenge du har stått stille, men med det tidsperspektivet du her skriver om kan det neppe være snakk om mange ukene? Syns nok du burde unne kroppen din litt tid til å summe seg og stabilisere seg uten å bli utålmodig når du har hatt et så supert resultat av kuren.
Oppdatere denne litt.
Denne uka jeg har bak meg var jeg ja..skikkelig LEI.;)
Hadde et par dager med litt utskeielser, (saksøke isbilen..:rolleyes:)
Og i går, 17 Mai, lot jeg meg selv spise akkurat hva jeg ville.
Og nå føler jeg meg ferdig med utskeielser.
Deilig!!:D
Må presisere at jeg ikke var lei først og fremst pga at vekta sto litt stille, jeg var lei av selve maten, fettet, -motivasjonen sviktet litt.
MEEEN, som sagt, litt utskeielser gjorde at jeg ikke savna gamlelivet så mye likevel.
Og dessuten...jeg skjønner og begriper ikke hvordan det har gått til, men vekta har minka denne uka!! 500 gram..
Jeg ser SØTTITALLET for første gang på sikkert TO år.
(riktignok såvidt)
Trenger kanskje ikke si at det er en liten kick eller?:D
Har offisiell veiedag i morgen, og regne rmed at vekta er litt høyere da etter dagen i går, men jeg skal i alelfall ikke gi meg.
Samtidig er det litt greit å ha bestemt seg for at om jeg blir skikkelig lei igjen, så KAN jeg gå over til S.B for å få mindre fett og litt mer variasjon.
Jeg er faktisk over halvveis. Og det er de neste ti kiloene som kommer til å forandre alt.
Mål for ukene som kommer: huske å telle karber (har ikke telt stort utenom første par ukene, føler at jeg har hatt oversikt, men skal sørge for å være ekstra nøye nå)
Jeg skal i et bryllup 14 Juni. Tenk om jeg kan kjøpe meg ny kjole til det a dere??:cool:
jeg var og dritt lei hele greia en tid, men det hjelper å lese oppskrifter og finne ny inspirasjon, og å ha ett mål å se fram mot.
Samt å belønne underveis!
SElv om jeg ikke slanker meg lengre, spiser jeg nesten samme mat, med innslag av "ikkelavkarbo" ting jeg tåler og har lyst på,
men som regel blir det vanlig lavkarbomat,
som jo er mye bedre for min kropp! :klem:
Jeg tror vi alle blir litt lei innimellom.. Siden jeg spiser lavkarbo ( tåler endel karbo uten å gå ut av ketose. Opptil 50 karbo faktisk) tenkte jeg at en halv potet til middag går jo bra.. Så her sitter jeg nå, med mega oppblåst mage og kjempe stinn..:( Nei.. det er helt tydelig hva som er sunt for meg i hvertfall...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.