Dette er nesten flaut altså. Men, jeg har tenkt å gjenta bedriften med harrytur til uka.
Forrige gang brukte nesten halvparten av tiden i butikkene til å lete etter løvstek. Men, jeg fant det neimen ikke. Er det noen her som vet hva det eventuelt kan hete på svensk. Jeg så heller ikke noen forpakning som liknet engang jeg. :p
Ellers er det noe annet som er billig utover, biff, bacon og kyllingfile? og som passer inn et skaldemann extrem kosthold?
Bare så du vet det, så har de BILLIG kyllingfillet på kiwi (firstprice) til 144 for 2 kilo. Like billig som i Sverige (bare hvis du ikke ville ha ekstra drass fra Sverige lizm siden det er like billig).....
Og nesten alt er billigere: mørbrad, bankekjøtt, svinebiff, karbonade, kjøttdeig, pålegg, ost, koteletter, hamburger, spareribs, pølser....... Ja det er bare fantasien som stopper!!!
Nei, selve handleturen er langt i fra flaut. Å ikke finne de hersens løvstekene derimot........ Jeg var innom to butikker og lette og lette og lette. Det er sånne sikkelig tynne jeg er på utkikk etter ja.
Medisterdeig.. er det sånn vi kan spise.. som er uten mel. Altså det samme som medisterdeig i norge. Er det i ferskvaren eller frysedisken?. Jeg må innrømme at det eneste jeg tenker på når jeg er i butikken er å komme fortest mulig utigjen. Da jeg har litt "issues" med store folkeopphopninger.
Og tusen takk for tipset om Kiwi Linda.. Det visste jeg neimen ikke. Jeg handlet mest kyllingfilet og bacon jeg.
Løvbiff i Sverige selges i esker... to typer... tacokrydret og vanlig... flat, hvit eske... på størrelse med A4-ark. De ligger i frysedisken.... og det går an å spørre en som jobber der vettu... ;)
hehe. jeg hadde tenkt til det denne gangen.. derfor jeg lurte på om løvbiff er løvbiff på svensk også. For å unngå missforståelser, jeg får som sagt litt noia i butikker og derfor bør handleturen gå mest mulig på skinner.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.