< Tilbake til oversikten

30-50 karbo=ketose?

søt uten sukker sa for siden:

Lurer på noe.... Har gått inn for en lavkarbo diett, og hvor mye karbo jeg spiser pr dag varierer fra 20 til ca 40/50. Likevel viser ketosticksene at jeg er i ketose. Har mørkerøde utslag. Mannen min gjør det samme. Stemmer dette? Leser jo stadig her inne at man må ligge på under 20 karbo for å være i ketose. Jeg går kanskje ikke så fort ned som andre på ketolysediett, men går ned ca 1 kg pr uke og er fornøyd med det..Men lurer på dette med ketose altså..:confused:

Lindabtn sa for siden:

Jepp, kan være helt mulig å være i ketose opptil 50 karber, kommer helt an på hvor mange man tåler :ja:

Åh.. men det er jo helt fantastisk!! Jeg kan fortsette å bare kose meg, samtidig ta en lavkarbo øl når jeg har lyst på det:D Noe som er ganske ofte:D:D Men går vel kanskje fortere ned i vekt hvis jeg spiser mindre karbo?? ( i hvertfall kutter ut øl. hehe) Vil jo gjerne ned noen kg til før jeg reiser til syden 15.juni.. Har en kjole hengede klar på soverommet som jeg ser på hver dag. Den SKAL jeg bare inn i.. Den er driit lekker og vil kle meg godt.. -om noen kg...:p

Lindabtn sa for siden:

Det er veldig individuelt. Mange må holde meg meget lavt på karber, mens andre heller må øke litt. Men det er ikke sånn at det ikke spiller noen rolle HVOR karbene kommer fra asså :p Tror ikke man vil gå ned om man spiser 50 raske karber i stede for 50 langsomme. Hold deg til genrell lavkarbo med mye grønnskaer, fett og proteiner :suss:

Lindabtn sa for siden:

Men du kan selvfølgelig unne deg lavkarboøl :D

Amica sa for siden:

Men du går vel egentlig ikke ned så m ye mer enn 1 kg i uka om du spiser mindre karber heller. Må da være mye bedre å ha et større utvalg av mat og spise litt mer, og gå ned akkurat det samme? Heldig du!

Husk å drikk nok forresten, dehydrering kan også gi utslag på stixen!

Ps, hvor skal dere i Juni? Vi skal til Tyrkia i den tida :D

Jeg skal til Rodhos.

Ser nå at jeg må hanke inn øldrikkingen min. Går fort litt opp i vekt igjen, :(Står ganske stille på vekta om dagen,noe som er ganske demotiverende. Har gått opp i helga, og vet nok hva som har skylda..Fryktelig glad i øl, da... men ser jo at selv om det er lavkarbo, så skjer det noe med forbrenninga eller noe..Ting stopper opp. Sukk. Nå er det tørke på meg frem til turen. Hvis jeg klarer...

Gikk litt over stokk og stein i går, hadde konfirmasjon her, og syntes jeg hadde "fortjent" å smake på marsipankaka.. :eek: Sånt sprøyt, det er jo nettopp det jeg ikke har fortjent. jeg fortjener bedre. Er ikke i ketose i dag:nei: lurer også på om det er derfor jeg er så trøtt og slapp..for ikke snakke om søtsugen.. sukk.. Nå er det innstramming ja...og jeg som var så flink.. hva skjedde?:eek::eek:

Lindabtn sa for siden:

JEG SKAL OGSÅ TIL RHODOS :D
Jeg skal første uka i juni, når skal du?? :p

Thorwald sa for siden:

Har du noen referanser som underbygger dette synet? :)

Lindabtn sa for siden:

ja man kan jo f.eks lese ketolyse boka hvor det står at mesteparten av karbene skal komme fra grønnsaker som vokser OVER bakken.....
Hvis ikke kan du sikkert spørre flesteparten av folkene her inne
:)

hso sa for siden:

Jeg vil anta at det har betydning om du inntar 50 gr raske karber i en sleng eller om du spiser tilsammen 5o gr langsomme karber i løpet av en dag. 50 gr raske karber vil føre til en betydelig blodsukkerstigning og det er vel noe av det vi vil unngå. Så derfor vil det vel ikke være likegyldig hvor karbene kommer fra.

Lindabtn sa for siden:

:ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.