< Tilbake til oversikten

MyBodyComp

mam sa for siden:

Det jeg lurer på er:
Jeg har jo trøstet meg med at jeg har kraftig benbygning. Så jeg lurer på om man kan lese ut ifra somatogrammet om jeg har det, eller om jeg bare drømmer det opp?

Jeg har gått inn på forklaringen, men synes ikke det står noe om benbygning der. Hvis du kan tolke tallene ut ifra slik du forstår det? Og hva trenger du? Skulder, kne, håndledd?

Spent mam :ja:

Nille sa for siden:

Jeg har alltid trodd selv at jeg har kraftig benbygning :o
Kan ikke nok om dette her......

Dessverre viser Somatogrammet bare fordelingen av fett og muskler. Den tar ikke hensyn til kraftig benbygning. Du kan lese om det her:
www.mybodycomp.com/members/understanding.asp

Det interessante med bodycomp er å se forskjellen fra gang til gang.

Men om du ønsker å vite mer om benbygging etc bør du kanskje prøve å få veid deg på en Tanita vekt. Disse finnes iallefall på steder der du finner Lindberg klinikker og/eller kurs. Har forstått det sånn at denne måler motstand i kroppen og ut fra det kan fordele vann, fett, muskler etc. Dette kan jeg ikke særlig om. Vet at jeg ble målt med en slags "klype" en gang på helsestudio.....vet ikke om den målte benbygning....'

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg bedre....:(

Nille sa for siden:

Siden du ikke har lagt inn noe mål, flytter jeg denne til generell diskusjon, - i tilfelle andre også lurer på dette !!:D

mam sa for siden:

Takk for råd. Det er kanskje noen andre som vet? F.eks hvis skuldermålet er høyere enn hoftemålet, ankelmålet en viss % av høyden...jeg bare gjetter. Det finnes kanskje en slik formel ute i verden?

mofe sa for siden:

Nå har jeg også lagt inn målene mine på mybodycomp - og jeg har visstnok meget underdimensjonerte håndledd :lol:

Men et slikt bilde, som jeg ser noen av dere har.. hen får man det? Eller er det en annen side det, kanskje?

mofe sa for siden:

Japp - det var det :)

sommerfugl sa for siden:

hehe, det hadde jeg og, -24 et eller annet :p forstod ikke alt der da.. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.