xeena82 sa for siden:
Disse kan også brukes som pizzabunn. For oppskrift og bilde: se bloggen min:
De er kjempegode!!! Kun 2,1 g karbo per 100 g!:D:D
xeena82 sa for siden:
Disse kan også brukes som pizzabunn. For oppskrift og bilde: se bloggen min:
De er kjempegode!!! Kun 2,1 g karbo per 100 g!:D:D
Dilla sa for siden:
De skal jeg prøve når jeg bare får kjøpt inn sånn mel :D
bra blogg du har ; jeg har lagret den i mine favoritter :D
xeena82 sa for siden:
Så bra at du liker den!:) :D:D Fint med tilbakemeldinger på bloggen min!
Det billigste melet er whay tech fra proteinfrabrikken. Jeg kjøper den i
3 kg-bøtter. Da koster den ca 700 kr, mens de små (med 750 g) koster en 299 kr. Dette proteinet tas lettere opp av kroppen enn soyaproteinet sa han på helsekosten, og har bedre bakeegenskaper også.
Life_Tone sa for siden:
Hei! hva er grovbakst? så d inne på bloggen din, ble så fristet av d der brödet ditt :p jeg bor i finland og tviler på at jeg finner noe som heter grovbakst her! Altså hva kan jeg bruke istedet?
Eplekjerne sa for siden:
Kan jeg blåse i proteinpulver?
Eplekjerne sa for siden:
Jeg prøvde en variant nå, egentlig bare møl, men det ble faktisk godt. Prøvde først i stekepanna, but no can do. Nå står det noen "cookies" i ovnen, så får vi se. :)
xeena82 sa for siden:
Proteinbrød: Oppskriften blir ikke den samme uten proteinmel. Du trenger ikke bruke grovbakst. Jeg bakte det sist uten. hadde bare oppi ekstra proteinmel. Jeg har bakt brødet 2 ganger... Ble like bra begge gangene. Men jeg bruker en mindre brødform. ikke en stor! har gjær i først. Så cottage cheese, så proteinmel... Egg og smør og fløte og vann på toppen. Moser alt i kjøkkenmaskin!
Jeg bruker proteinfabrikken sin whey tech fordi den har gode bakeegenskaper.. :) Lappene er kjempegode. Hvis du vil spise dem som lapper og ikke ha noe på de, kan du kutte ut bakepulver. Bakepulver gjør at de blir tjukk. Bruker de som "pizzabunn". :)
Fikk du til?
xeena82 sa for siden:
Grovbakst er en grovere meltype. Du kan bare etstatte det med en annen meltype (men les karboinnhold), eller erstatte det med proteinpulver.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.