Jeg vil gjerne starte denne som et tillegg til takknemlighetsdagboken som Nellie startet. Jeg synes alle vi her inne bør sette ord på hva vi er stolte over. Vi er så flinke, så!
Jeg starter:
Jeg er stolt fordi:
jeg ikke var sjenert og negativ på kurset i går, selv om jeg ikke kjente noen
:heia: så bra:klem:
Jeg er stolt over:
[list]
[] At jeg er omtenktsom og tar vare på alle jeg møter på min vei
[]At jeg kjøpte leilighet når jeg var 20 og ikke har lånt et øre av mamma for å klare å betale, noooooen gang. Klare selv..
[*]At jeg er så flink til å være kjempeglad og fornøyd:D
Jeg er stolt over at jeg kommer meg ut på trening
at jeg tar tak i matinntaket mitt NÅ, før det sklir helt ut
at jeg ikke spiste noe slags kake i bursdagen i går:D
*At jeg tross for lengre tids stillstand faktisk har gått ned omtrent tjue kg, det er mye, det! :ja:
*At jeg uten å tenke meg om, bestemte meg for å si fra om ei bukse jeg prøvde på H&M som revna i linninga da jeg dro den på meg, i stedet for å bare henge den tilbake og late som ingenting (litt for stram søm spør du meg), og frøkna bak disken insisterte på at jeg skulle få en god slump avslag (og nå etter å ha sydd ny søm i livet så sitter buksa fint som fy)
*At jeg lyttet til kroppen min i dag, da jeg starta dagen med et par runder oppkast, og ble hjemme i stedet for å tenke at det sikkert går over, og dra på jobb likevel. Ingenting der som ramler sammen uten min tilstedeværelse!
*At jeg skal trene på ergometersykkel etter dr Phil!
*At jeg har blitt så flink til å kjenne etter hvor godt jeg har det akkurat nå! Da blir dagene så mye bedre!
*At jeg (i alle fall stort sett) aksepterer kroppen min og klapper pent på den og takker den for at den bærer meg gjennom ild og vann her i livet, selv om den fortsatt tviholder på de siste kiloene
*At klarer å beholde sindigheten og trekker pusten før jeg skyter fra hofta med min tidvis overdrevne ærlighet
*At jeg tok skrittet ut og begynte å spise kjøtt igjen, det har gjort livet en god del enklere!
*At jeg klarer å holde hodet over vannet økonomisk, selv om det holder hardt noen ganger, og særlig nå! Og ikke minst at jeg har klart å snekre sammen et enkelt opplegg for å holde kontrollen og ikke spise inn på øremerkede midler! Saldoangstens tider er over :D
I dag er jeg stolt over:
*at jeg stod opp veeeldig tidlig og gikk meg en tur
*at jeg tok meg tid til å steke brokkoli og egg til frokost
*at jeg tok cocosa (glemt det lenge nå)
Jeg er enormt stolt av:
*At jeg fikk vaska vinduene på stua i går! Har ikke vaska de siden vi fløtta inn for godt over to år siden, og møkka har vært godt skjult bak persienner :D Det tok fire timer, og tok kål på hud og negler, men verdt det!
*At jeg faktisk har tatt kosttilskuddene mine hver dag siden jeg kjøpte inn nytt! Det gjør sitt, altså!
Jeg har også en eksamensrelatert ting å være stolt over:
jeg har aldri noengang juksa på en prøve eller eksamen!
Dette er egentlig ikke noe jeg tenker så mye over, men da jeg var på do under skriftlig eksamen på fredag, så jeg masse jukselapper som stakk opp fra bind-posen der inne! :eek: Noen mennesker eier ikke ære!
Jeg er stolt over
-At jeg har trent hver dag denne uka, og nesten hele forrige uke
-At jeg ikke bukka under noen tøffe dager med mye arbeid og tankekjør, men klarte å holde pust og hode på relativt stell!
Jeg er stolt fordi:
*jeg stod opp når jeg skulle i dag
*ikke spiste noen kaker selv om det var bursdag
*jeg har blitt flinkere til å fortelle andre hva jeg føler
*mennesker rundt meg kommer til meg for tips om lavkarbo
Jeg er stolt over at jeg ikke spiste noe ufornuftig etter middag i går. Hadde lyst på soft-is, creme brulee og kakao.. Kroppen min er takknemlig for at jeg styrte unna.
Jeg er stolt av at jeg er en flink mamma.
Og for at jeg ikke gir opp. Og for at jeg begynner å bli ganske flink til å lage mat - deilig god mat :smile:
Og om noen dager håper jeg at jeg kan være stolt av at jeg har kommet meg på do...............
Jeg er stolt av:
*at jeg er flink til å si nei på jobben
*at jeg har så godt forhold til stebarna mine
*at jeg har vært flink med maten i det siste
*at jeg trener masse
Jeg er stolt - virkelig stolt - av at da jeg bakte sjokoladekake til skoleavslutningen i morges, så lot jeg røra og kremen på toppen være helt i fred. Etter at jeg var ferdig med å helle den i formen ga jeg bakebollen videre til slikk hos ungene og det jeg hadde sølt på fingeren, vasket jeg vekk uten å putte fingeren i munnen først.
Og sjokoladekakerøre er det jeg har sprukket på før - det er det beste jeg vet...
Også er jeg stolt av at selvom jeg nå har hatt ørten turer ut og inn av ketosen så gir jeg ikke opp, men prøver igjen, og i morges var stixen såvidt lesbart på det rosa igjen... Det vil si at i løpet av dagen i morgen skal formen være vesentlig bedre enn nå...
Jeg er stolt over at jeg, med hjelp av mange flotte mennesker, har reist meg opp igjen etter skuffelsen over at en intern stilling jeg søkte på ikke ble min.
Jeg er stolt over:
*at jeg fikk laget MASSE mat i går og puttet ferdige lunsjer i fryseren
*at frøken 17 liker lavkarbovafler med tinte bringebær (null sukker, veldig bra!)
*at jeg ikke forsov meg i dag
Jeg er stolt av at jeg klarte å ta de grusomme tallene fra tanitavekten til legen med fatning i dag og heller bli enda mer motivert til å få til dette.
Og av at nå har jeg ikke falt ut av ketose på tre dager - det er nesten rekord... Merker det på formen også.
Også er jeg stolt av at i morgen setter jeg kursen mot Frankrike med mine deilige barn og min flotte kjæreste - og en kjølebag med mat som jeg kan spise til å leve på på turen ned...
Til sist er jeg stolt av alle oss her inne som jeg synes er veldig flinke til å holde humøret oppe og fokusere positivt. :klem: alle sammen!
Jeg er stolt over:
*at jeg var ute og løp i går tidlig
*at jeg har trent hver dag i nesten to uker
*at jeg er flink med maten
*at jeg har en mann som er flink med biler og motorsykler
For en oppløftende tråd!!
Jeg er stolt av å være 3 barns mor + to voksne "bonusbarn"
Jeg er stolt av at jeg i tillegg til full lederjobb og familie har hest, og ordner alt sjøl med den!
Jeg er stolt av jobben jeg gjør!
Jeg er stolt av jobben mine medarbediere gjør for andre!
Jeg er stolt av minstegutten min og av storeguttan mine..
Jeg er stolt av at jeg lager 5 velsmakende og fine lunsjpakker hver dag
Jeg er stolt av at jeg lager god middag til alle hver dag
Jeg er stolt av at jeg har skaffet oss vaskehjelp
Jeg er stolt av at jeg ikke måtte låne penger når vi kjøpte bil!
Jeg er stolt over at jeg har vaska hele kåken, og da i særdeleshet skrubba det ubehandla tregulvet vi har på stua. Helt enorm forandring, og vi som trodde gulvet bare var slitt...! Vi snakker helt ny stue, liksom! Drøyt ti timer tok det :eek:
Jeg er stolt over:
*at jeg jobbet seint i går
*at jeg ikke bestilte noe brus til maten i går
*at jeg har småtrent hver dag i over 14 dager
*at jeg ikke skeier ut med is og sjokolade, men gir kroppen sunne ting
*at jeg ser bra ut!
Jeg er stolt over at jeg har vært på en deilig ferie i to uker - og ikke sprukket på maten! Har lett etter omeletter og saus-fritt kjøtt hjemmefra til rivieraen og opp igjen, og levd på medbrakte kokte egg, noen eurodiettprodukter, en og annen pakke påleggsskinke, noen babybel oster osv osv på veien opp og ned i bilen. Er jo ikke mulig å få noe i nærheten av lavkarbo sør for nord-Tyskland...
Men det gikk fint.
Før jeg dro har jeg holdt på i ukesvis ut og inn av ketose - men nå har den sittet perfekt hele veien. Til tross for rødvin på kveldene.
Og til slutt kom jeg hjem og registrerte to kilo ned på vekten :hurra:
Også er jeg stolt av at jeg allerede har pakket ut alt etter turen og fylt kjøleskapet med keto-for.
Jeg er stolt fordi jeg sitter her og er ganske happy selv om jeg er på bærtur økonomisk, og har sprengt et fattig budsjett så det går raktetter rundt hodet på meg :lol:
Jeg er stolt av meg selv fordi jeg har bestemt meg for å jobbe alle lørdager og søndager tom den 23 august for å komme godt ut av det til neste måned, selv om det er så ugøy som det går an.
Jeg er stolt av de nye tv'ene jeg spleisa på med samboeren - ehm.... Selvom jeg dro dem på kredittkortet og budsjettet egentlig er sprengt. Det er så sykt lite likt meg å skeie ut med NOENTING når jeg ikke har råd, så det er en ny opplevelse å leve litt farlig. (Noe må vi jo gjøre når helsa stadig bedrer seg...)
Så er jeg utrolig stolt av guttungen min på syv år. Han brakk armen i forrige uke, åpent brudd og kjempevondt, men kom seg gjennom det uten så mye som en paracet. Nå fikk jeg telefon fra sykehuset om at de skal rette på den og vi må møte fastende i morgen - men tassen han er like blid og like tøff så dette skulle ikke bli noe problem.
Deretter har vi fått oss ny kattunge - den er jeg stolt av, det er mors lille baby nå som de andre "babyene" mine sykler rundt og brekker armer og bein.
Til slutt er jeg stolt av at jeg har tatt av fire kilo i sommer tross alt. Nå er det fem kilo igjen til delmål en, deretter begynner det å bli bra. Var Lindberg og målte vekta i morges og legen sa at jeg så flott og slank ut - da ble jeg også stolt.
Jo - også er jeg stolt av at siden jeg la om til ketogen kost i april så har jeg rast mye ut og inn av ketose, lært the hard way hva som funker og ikke funker og styra fælt - men jeg har ikke en eneste gang puttet en eneste bit av noe ulovlig i munnen. Ikke engang slikket av fingeren da jeg baker kake til resten av familien :smile:
Jeg er også stolt av at jeg satte ny rekord på situps sist uke - fra å være en kjempedame som ungene glante på så er jeg nå kapabel til å ta TREHUNDREOGTI situps. Fremgang :lol:
Jeg er stolt over å ha så god greie på bilen at når den begynte å koke i køen i dag, så kunne jeg parkere på siden av veien (på sandvikabrua!), hive på meg vesten, åpne panseret, koble sammen noen ledninger, starte bilen og reise videre..
Jeg er stolt over at jeg har kontroll på maten igjen, at jeg har hentet meg inn fra at, om enn lavkarbo, så ganske sjabert kosthold til å ha alt på stell med både planlegging og småspising.
Og så har jeg begynt å trene igjen :D
I dag er jeg stolt av at jeg kan gå med rosa og svartrutete miniskjørt på jobben
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.