Er det mulig?
Har ligget på langt under 1000 kalorier og trent time etter time.
Vekten vil ikke bevege seg så nå trenger jeg en forandring.
Konverterer til lavkarbo og håper jeg kan komme meg av platået for det sliter meg helt ut. Jeg er deprimert, får ikke sove og klarer ikke fokusere på noe anett enn vekten. jeg er flink, men får ikke credit uansett hva jeg gjør! Vet jeg har lavt stoffskifte, men får ikke medisiner mot det, for det er ikke ille nok. Jeg er desperat etter å ha gått opp 10 kilo før jeg havnet på et eviglangt platå.
:ja: Kan skjønne det er mulig ! 1000 kalorier er altfor lite ! Kroppen din går vel på sparebluss tenker jeg. Det er slikt som ødelegger forbrenningen din. Og det hjelper heller ikke på stiffskiftet . På lavkarbo teller du ikke kalorier og må lære deg å tenke nytt/anderledes.
Kjøp deg boka "Slank med Ketolysekuren" av Torkil Andersen og les den. Om du ikke har anledning til å kjøpe den, så finnes den på biblioteket. Om du ikke ender opp med Ketolysekuren, så forklarer Torkil på en veldig klar og grei måte hva lavkarbo kosthold dreier seg om, hvorfor det virker og hvorfor det er sunt for oss !
Om du har spørsmål til det som står i boka er det masse folk her som kan komme med råd og tips !
Velkommen hit:) Det er nok som Nille sier, å spise for lite er ikke bra det heller. Jeg var medlem av vektklubben til VG og gikk ned 18 kg for halvannet år siden, lærte mye der om sammensetning av måltider, og ikke minst at det var viktig å aldri ligge under 1300 kcal om dagen for at kroppen ikke skulle gå på sparebluss...
Lykke til...og gled deg til å spise :) Få fart på kroppen igjen...
Det er ikke så rart at du legger på deg i starten, siden kroppen din mest sannsynligvis har gått på sparebluss, så suger den til seg all næring den kan få nå når du øker på matmengden. La det gå litt tid uten at du bekymrer deg så mye over at du går litt opp, slik at kroppen din venner seg til at kostholdet er snudd på hodet, og forstår at den ikke trenger å være i sparbluss.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.