< Tilbake til oversikten

Ketos- Jag kommer inte inn i den

Persika sa for siden:

Vad gör jag för fel?

Jag äter ungefär 15-20g kolhydrater om dagen, men det värker inte funka för mej det här.
Har i två-tre veckor uteslutat pasta, ris, bröd, frukt, godis, mm.(räknade på ungefär 35-45 kh. Sänn körde jag i gång för riktigt innan helgen, med och räkna kolhydrater. (har haft max 15 i två dager, men ej nån ketos)

(Jag har dok levd länge (år) med moderat kolhydrat mat typ mycke grönt, frukt, mycke fisk/magerkött, rätt fett om man kan säga så)

Så här ser mina sista två dager ut:

F: 2 ägg, 30 gr bacon 2ss olivolja, 30gr sallad
L: 160 gr nötköttshamburger (okse), 20 gr ost,litt tomat och gurka
M: blomkål/broccolimos m/grädde o smör, stekt köttfärs (ca 200gr)
K: äggmjölk av 1 ägg och 1 ss smör (kanel, kardemumma o splenda)
MM: atkinsbar

F: 30 g sallad, kotlettbacon (60gr), olivolja, riven parmesan(ca 10 gr)
L: 200 gr nötfärs, 30gr sallad, olivolja, 130 gr sparris
M äggröra av två ägg, litt grädde, 100gr röklax, 1 ss gräddfil(ungefär som norsk römme)
K: äggmjölk som kvällen innan

Drikker MYCKET vatten, 1 kopp te utan koffein varje dag med cocosa i:Dmmm

Har gått ner 1,5 kg men det var precis i början.:eek: Är det svårare att komma i ketos om man inte har så mycke övervikt? Eller är jag bara en av dom som inte får utslag? Den inte värker glimte lite av rosa ens... :rolleyes:

Snälla nån, hjälp mej med mitt problem:flau:

Kiera sa for siden:

Jeg er ingen proff, men i boken så står det at dersom du ikke kommer i ketose, så skal du kutte ut salaten til du kommer i ketose. Du behøver bare å få stixen til å endre farge, så kan du ta salaten inn i dietten igjen. Jeg tror også at du bør holde deg unna Atkins barene til du har vært i ketose i 14 dager.

Når det er sagt, så har jeg også lest at ikke alle får utslag på stixen. Uansett, så tror jeg at jeg ville kuttet ut salat og atkins barene bare for å se hva som skjedde.

Jeg har holdt på med lavkarbo en stund før jeg startet med Atkins (jeg er ferdig med uke 1 i morgen), og gått ned noen kilo på den stunden. Vekten min har stoppet opp flere ganger, for å så falle 1-1 1/2 kilo i slengen. Tror ikke du skal bekymre deg så altfor mye om vekta. Den kommer etter. Hvis du har målt deg, så kan det være lurt å følge med på om du mister cm. Jeg har et gammelt skjørt som jeg prøver omtrent hver dag! hehe.. På den måten merker jeg om jeg blir mindre og slipper å bekymre meg så veldig over vekten.

Uansett... IKKE gi opp! Det er flere som sliter med det samme...

Nille sa for siden:

Ville absolutt ikke anbefalt å kutte ut salat/grønnsaker nei. Erfaringsmessing er det andre ting som spiller inn om man ikke får utslag på stix. Men du bør absolutt kutte ut barene og evt. kunstig søtstoff om du spiser/drikker noe med det.
[font=Comic Sans MS][/font]
Alle måltider børog skal inneholde en proteinkilde, en fettkilde og en antioksidant/grønnsak kilde. Jeg syns sammensetningen din ser bra ut. Men du spiser muligens litt lite ? På Atkins Induksjon er det også viktig at du spiser NOK. Om du spiser etter Atkins og spiser for lite vil vekttapet dessverre stoppe opp og du tar ikke av.
Og det er helt riktig at det ikke er alle som får utslag på stix. Det er derfor jeg er veldig i mot å la stixen styre hva du spiser. Det løsner nok skal du se. De fleste opplever en stans etter 1-3 uker. Da står man stille en uke eller to, men skjelden mer enn fire ! Stå på !
Les mer om ketose her:
Alt du har ønsket å vite om ketose post #1
Lykke til :)

Persika sa for siden:

Det hjälper tydligen och klaga:D Här har man funderat, analyserat och tänkt och undrat vad man gör för fel, for så och bara vakna i ketos :D:D:D

Ja, jag vet at det kan va så att jag bara varit dehydrerat eller nått, men jäklar vad skitglad jag blev! Nu ska det iallafall räknas nogran jah, vill inte trilla ur :D

Tack så hämskt mycke för svar, båda, jättesnalt. Ja, det kan ju vara så att jag äter för lite, fast det har jag alltid gjort. Lite, ofte og innan kcal snålt. (nu käns det som man vräker i sej hur mycke som hälst haha)

Kan man ställa en fråga till? :o Numera väger jag 66,5 och är 169cm lång. Vad kan jag räkna med att mista i vikt, när övervikten inte är så stor? Jag vill gärna ner sex kilo, (har redan tappat 18 sedan min sön föddes) Kan jag hoppas på at ketosen kan sparke av mej lite sånn i början?
:rolleyes:
(jag har läst atkinsboken, fast på engelska, lite svårt forstå alt som ato der, men tror jag har fått med mej vad jag behöver.:p )

Nille sa for siden:

Siden du er i kategorien "normalvektig" vil du nok måtte slite litt for å ta av de siste 6 kiloene. Det sies at de site 5-6 kiloene er de vanskeligste og kan ta like lang tid å miste som 20 ! Kroppen din har sitt eget "set point", dvs. en vekt den føler er riktig. Den vil, når du nærmer deg dette punket, protestere heftig på ethvert forsøk på vektnegang. Dessverre er det ikke alltid vi (og speilet) er enig med kroppen om vha vekten bør være. Du blir ikke undervektig om du tar av 6 kilo til, men det kan godt hende at du faktisk er nødt til å akseptere om kroppen din ikke vil ta av mer.
Det er mange som har fått barn som ikke noengang kommer tilbake til vekten de hadde før de ble gravide. Kropp og hormnoner endrer seg enormt i forbindelse med et svangerskap. Slik er det bare !
Lykke til videre ! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.