Selv om jeg ikke handler mye klær nå i nedgangsfasen står både 17. mai og konfirmasjon for døren, så jeg må ha et penantrekk og helst en kjole.
Vil ha en med litt utringing (men har store bryster som må få plass), den må gå inn i livet og slippe ved hoftene da magen er et problemområde men midjen er smal.
Ser for meg knelengde.
Gjerne en kjole som ikke er så pyntet annet enn at jeg kan bruke den i andre sosiale sammenhenger sommeren gjennom. (Men samtidig fin nok, om dere skjønner.)
Bruker str. 46.
Noen som har tips til hvor jeg kan lete? Har vært på B-Young, Hennes, Lindex og KappAhl uten hell. Fant en fin kjole på Hennes, men den ble for dristig for mine bryster.
Jeg har en kjole, den er linaktig i stoffet, beige med litt svarte "flekker" på, og lang, med v-utrigning, men ikke for mye.. Tror jeg etter mye om og men fant den på en typisk "dame-klesforretning", de har ofte et godt utvalg av kjoler. Jeg har brukt den i bryllup og i søndagsmiddag, kan pyntes litt opp og ned, og er sikkert noe slikt du tenker på, vil jeg tro..
Har du vært på Lindex i det siste?..
De siste dagene nå, fikk vi inn kjoler som er laget spesielt til 17.mai..en egen kolleksjon faktisk..
En i lilla, og en i sort/hvitt som er knallfine!!
D har brede "stropper" over skuldrene, inn i livet, utringing, og utover fra midjen...
De rekker til litt under kneet tenker jeg.....
Har Lindex vegg i vegg her så da skal jeg jammen ta en titt til. Takk for tipset. :)
Enid: Det er mulig det går an, finner jeg ikke noe annet må jeg se om det går an å fikse på en eller annen måte.
Max: Skal titte innom litt voksne butikker og, men ofte ligger de litt høyere i pris. Og siden dette er en kjole som forhåpentligvis bare kan brukes en kort periode (man er da optimist :D) vil jeg ikke bruke for mye penger.
Kjolen jeg kjøpte til jul er kassert for lengst, da blir man litt nøktern etterhvert.
Men når jeg er ferdig slanket og magen er operert vekk skal jeg bygge opp en solid garderobe, DET gleder jeg meg vanvittig til!
Jeg kjøper en del klær på SOLO consept på Gunerius i Oslo. Der har de veldig mye fine klær i litt større størrelser og ikke alt for dyrt (litt dyrere enn kjedebutikkene, men ikke mye). Særlig klærne fra danske Zizi liker jeg veldig godt. Finnes andre steder også. Se her: www.zizzi.no/side_2.htm
Vet ikke om du har noe Spar Kjøp hos deg? Fant en ganske flott sånn omslagskjole der, med "bolero" til når jeg var der. Men den er kanskje litt.."tynn" til 17. Mai, passer kanskje best til en sydentur :p Du kan nå ta en titt..HER Klikk for større :-)
Stedet for kjoler er Oasis! I LOVE OASIS!!! særlig butikken på Oslo s, de har masse super fine kjoler...kjøper nesten kjoler der hver måned.. Ellers har de fine sommer kjoler på Risøe eller Mango. Blomsterprint er veldig "in" i sommer vet du, og på mango har de noen kjempe fine noen...Lykke til.
Dette innlegget kunne jeg har skrevet...! Stemmer akkurat her også. Måå har kjole. Skal dra imorra faktisk å se. Neste helg er det 17.mai OG konfirmasjon og bunaden min passer ikke :( så må kjøpe.... er også optimist og vil ikke at den skal passe om et halvt år liksom. Derfor vil jeg jo heller ikke legge så mye penger i en. Vanskelig det det sukk
Skal titte innom Zizzi, Oasis og Mango. :) Takk for tips!
Jobber åpningstidene resten av helgen så jeg får ta et raid på tirsdag.
Tør ikke bestille over nettet siden fasongen min fortsatt er litt vanskelig. Spesiellt med tanke på puppene, mange kjoler som ikke passer over brystet men som sitter fint ellers. :rolleyes: (Stor-gleder meg til å operere de bort. :D)
Hvordan går det med letingen?
Jeg fant kjole i helga jeg! puh begynte å haste ja... Jeg kjøpte den på Kappahl, og der var det 25% rabatt også!
Det ble ikke en typisk finfin-kjole, men en som godt kan brukes til sommerkjole også. Går fint det egentlig. Skal prøve å stæsje meg litt opp litt ellers med noe smykker o.l til både 17.mai og konfirmasjonen.
Jeg har også funnet kjole hos zolo:D og er kjempe fornøyd:Dkan også anbefale en butikk på økernsenteret for store jenter....har ikke vært der på lenge da jeg bor i sentrum men det tar jo ikke så lang tid å komme seg dit med t-banen. Liva heter den og ligger i 2 etg og er lett å finne :)
Inspirert av denne tråden kikka jeg også innom Lindex i dag - drøssevis av kjoler i hyllene der, faktisk. Mye pent også - dessverre ikke så mye som passer godt overens med det å være både kortvokst, overvektig og beskjedent bebrystet. :p
Du kan se på bravissimo.com. De har spesiallagede kjoler, topper og BH er for kvinner med store pupper. Noen av dem er skikkelig fine. Litt for sent til 17. mai, men det kommer kanskje andre anledninger også.
Å, det var en rålekker kjole! Det er utrolig slankenede med sånn bredt belde over livet ja. Viser virkelig at man har en midje:ja:
Burde kanskje ha leite etter noe jeg og, men er for sent nå :rolleyes: Finner vel noe rask i skapet ....:p
Jeg har kjøpt meg kjole, men den er mer type galla... kan legge inn bilde av den i kveld.. For tiden er den til oppsying (jeg er lettere å hoppe over enn å løpe rundt, så alt blir for sidt) men jeg har et bilde hjemme... Den kan syes inn masse (er også optimist) og var grisedyr...
Bra å være optimist :D Gleder meg til å se kjolen din! Skal få tatt bilde jeg og, men det blir nok ikke før den 17. Håper jeg kommer inn i den kjolen jeg har i tankene, men det spørs....:rolleyes:
For en flott dame du er Distrea! Nydelig kjole ja. Jeg vurderer også å bruke et belte på midjen der... Aldri brukt sånn, så er ikke helt min stil. Men kanskje prøve... iallefall hvis jeg virker slankere :p
takk takk! jeg er veldig fornøyd med snittet på kjolen! :D
Jeg har heller ALDRI hatt belte i livet, bildet lyver vel litt der for det er ikke belte,
bare ett ensfarget felt :) også er det bare ett løst rødt bånd også.
Har faktisk gått utrolig lite i kjoler... for jeg ser som oftest ut som ei blubbe i dem;)
hehe takk for det jenter :) Er fornøyd med den kjolen ja, og den skjuler valkene ganske bra også, så jeg ser vel litt bedre ut på bildet ennom jeg hadde hatt noe annet på da :p
Okey da... her er min i hui og hast innkjøpte kjole. Innkjøpt til helga her i forbindelse med 17.mai og konfirmasjon i morgen. Syns den var helt grei til dette og overlykkelig å finne noe som ikke ser 100% håpløst ut. Den kan kanskje brukes som en vanlig sommerkjole senere i sommer også.
Ble jo ikke så mye brukt i dag da, og derfor bildene allerede er på pc'en (sykdom her og ikkeno feiring) Men her er meg da. Kjolen både brukt og tatt av igjen i dag (og magen er holdt max inn :p )
Åh det var synd da. De hadde flere hos oss ja, men jeg kunne nøye meg med 42 :D Litt godt etter å ha brukt en del 46 og 44.
Liker forresten veldig at hos Kappahl så er 40/42 str.M. Det er det ikke hos VeroModa :rolleyes:
ARG! Hvorfor får jeg ikke til å legge inn bilde? Prøver å legge inn fra fotoknudsen og skriver inn URL adressa i den greia, men får bare opp en link på meldinga. Hva gjør jeg galt :confused:
Lagre bildet på datamaskinen din.
Når det er gjort lager du nytt innlegg, og klikker på bindersen, derfra henter du bildet igjen, klikk så "last opp" og ikke lukk vindu før du ser at vedlegget ligger der.
håper du klarer det!,,, for jeg er jo nysgjerrig :)
ellers får du sende bildet til meg så kan jeg legge det ut :p
Prøver igjen. TUSEN TAKK, Ditrea! Herregud at det var så enkelt. Var noen andre som skrev at jeg måtte legge inn fra et websted og da startet kaoset, hehe.
Distrea:
Den er fra Monsoon. Dessverre har jo ikke Norge klart å skaffe seg noen Monsoon-butikker enda, men de har nettbutikk. Litt begrenset med størrelsesutvalg, tror jeg, men det han hende de har noe. Hvis ikke får du si i fra hvis du finner noe du vil ha, så kan jeg kjøpe for deg i Moskva! :p
De har jo masse fine hverdagskjoler også.. Og klær generelt!!! Jeg tror jeg må ta meg en shoppingtur når jeg kommer hjem til Moskva igjen. Det er 4 uker til. Jeg rekker å gå ned masse på 4 uker, sant?? :p
Det var en nydelig kjole!!
Og Monsoon har masse lekre klær og kjoler...
Jeg gleder meg til å kunne prøve klær igjen uten at deler av kroppen prøver å sabortere min forestilling av hvordan jeg vil se ut! ;-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.