Jeg har lest et sted at man kan drikke rødvin, tørr hvitvin og lavkarboøl under Ketolysedietten. Hvor mye kan man drikke uten å ødelegge ketosen? Jeg skal på byen under dietten og lurer på hvor mye jeg kan drikke da? Er det også slik at man kan drikke drink/vodka med lettbrus?
Uansett hva stix viser så ødelegger du ketosen ved å drikke selv små mengder alkohol. Kroppen velger det lettest tilgjengelige brennstoffet, og så lenge den har alkohol å forbrenne vil den ikke forbrenne fett. Du vil få positivt utslag på stix, men det er kun fordi akoholen virker dehydrerende og urinen/ketonene blir veldig konsentrert.
[font=Comic Sans MS][/font]
Om du tar en drink eller et par glass med vin får det ikke store konsekvenser, men om du drikker deg "full" vil nok vekttapet stanse opp. Vær også oppmerksom på at du tåler MYE mindre i ketogen tilstand enn til vanlig. Så vær forsiktig.
[font=Comic Sans MS][/font]
Hvor MYE du kan drikke finnes det som sagt ikke noe fasitsvar på - det er rett og slett umulig å så, det kommer jo an på hvor mye du tåler. Noen tåler ikkeno' andre kan drikke ei flaske uten problem. Men som sagt. Dess mer du drikker, dess lengre tid tar det før kroppen er i fettforbrenningsmodus igjen !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.