< Tilbake til oversikten

Under 20 karber?

mariiahy sa for siden:

Hmm er det meningen at det bare er en side med tråder? Jeg mener, jeg er sikker på at det er mange flere tråder under Induksjonen enn det, men jeg greier ikke finne de?

Uansett, et spørsmål:
Er det viktig å få i seg alle de 20g karbene under induksjonen? Jeg er ikke en stor-spiser generelt og når jeg regna på det har jeg bare fått i meg bare 10 karber idag (Kan dette være riktig forresten? Har brukt Karbo-tellern og veid maten).

frokost - proteinpulver & vann (2 Karbs)
lunsj - to egg, 100g salat (salat/agurk/paprika), 45g ost (4.5 Karbs)
snack - 15g ost, 1 kopp koffeinfri te (0.5 Karbs)
middag - 150g stekt kylling, 90g salat(agurk,paprika,salat), oliven olje (3 Karbs)

:)

Photobscura sa for siden:

Det var da en stusselig frokost :o
Ja, det er viktig at du får i deg 20 gram karbohydrater, og de skal i hovedsak komme fra grønnsaker som vokser over jorden.
Men det finnes unntak, løk, kan du fint bruke for å få opp karbomengden, det samme med rød paprika, men det viktigste er at du spiser deg METT! Altså behagelig mett.

Salat (hvis det er snakk om isberg) og agurk er det ikke særlig mye annet enn vann i, og som et eksempel må man i teorien spise langt over femti kg agurk om dagen for å få i seg nok energi :o
Hva med må smørdampe grønnsaker som brokkoli og blomkål? Squash og aubergine er nydelige grønnsaker når de er wooket/stekt. Du spiser for magert synes jeg også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.