< Tilbake til oversikten

Spisedag

Jordbæret sa for siden:

Pleier dere å ha en dag i uken der dere spiser en del sukker og karbohydrater? Jeg har hørt at man kan unne seg ganske mye "ulovlig" en dag i uken, hvis man er streng de andre dagene. Selv er jeg litt skeptisk til at dette kan funke, men det hadde jo vært deilig hvis man ha en "spisedag" av og til.

Marita sa for siden:

Ketolyse har ikke spisedager i allefall :p

Nille sa for siden:

Det funker ikke særlig bra på noen som helst dietter dessverre.
Det finnes lavkarbodietter so har såkalt "spisedag" - men da dreier det seg om karbohydrater som pasta, ris og poteter til rent kjøtt og ellers lite fett. IKKE sukkerholdige ting.

Om du spiser "en del sukekr og karbohydrater" ødelegger du fettforbrenningen og ketosen (om du går på en ketogen diett) - og gjør du det vi det etterhvert bli vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose igjen. Vekta går i verste fall OPP. Den står iallefall stille for del fleste.....

Jordbæret sa for siden:

Ok, takk for svar! Da dropper jeg den tanken, hehe :p

Elanessë sa for siden:

Absolutt ikke... har absolutt ikke noe tro på det. Og så en gang i uka da :eek: Kunne kanskje vuuurdert en utskjeelse om det var et bryllup eller julaften - men da måtte jeg ha kommet langt ned mot matchvekt, ikke vært i begynnelsen av kuren her eller noe nei (les: noen mnd)

Amica sa for siden:

Ei jeg jobber med nå gikk på en lavkarbokur der hun spiste biff og tomat, og egg ene uka, og hva hun ville andre uka, og slik annenhver :cool: Det funket ikke særlig bra over tid, nei..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.