< Tilbake til oversikten

Skal vi være så mette?

smilefjes sa for siden:

Jeg er så mett med denne maten... Er det riktig? Har ikke holdt på lenge nok til at jeg kan se store variasjoner på vekta enda, gikk av to og en halv den første uka, deretter står det litt stille de siste dagene.

Men jeg er jo så mett. Er det riktig?:confused:

Aline sa for siden:

Du skal spise deg passe mett, ikke stappmett :)

Distrea sa for siden:

Er det noen grunn til at du spiser deg SÅ mett?
Hvor mange ketogene måltider spiser du?... og hvor mange ED produkter?

smilefjes sa for siden:

Jeg spiser meg egentlig ikke så mett med vilje da :)
Det er mer at jeg føler meg mettere og mettere i lange tider etter at jeg har spist.

Jeg spiser typisk 1 sjokofrokost til frokost, mat til lunsj og middag og i ED til kvelds. Legen mente jeg godt kunne spise enda en ED per dag, men det blir altfor mye, det får jeg ikke i meg.

Mat består typisk av grønnsaker og noe av egg eller kjøtt eller fisk. I dag var det eggerøre av tre egg og noen skiver spekeskinke, sammen med grønt fra liste 1 og fire cherrytomater til.

Distrea sa for siden:

hehe... det bare skjer sammen med ketosen :D

men er mindre sulten i ketose, får forklaringen ligger sikkert der.
syns hvis du føler deg METT... så kan du kutte ned til to egg?

To egg til ett måltid, 150 gr kjøtt eller fisk til middag og lovlige grønnesaker, er det jeg er rådet til.

jeg har også problemer med å få i meg 5 måltider... Er ikke sulten, men er ikke mett heller... tden og lysten skal jo også strekke til :p

smilefjes sa for siden:

Ja - det er det som er forskjellen. Jeg er jo ikke sulten mer. Men merker jo at tanken på mat er der likevel... Men den demonen akter jeg ikke å gi etter for!

Jeg går ned litt i mengde mat jeg. Kanskje det går greiere. Ellers får jeg kutte lunsjen ned til et ED måltid isteden. Vil ha resultater....

Problemet er nok at jeg lager en stor eggerøre, også sneier jeg bare av et stykke når jeg pakker matpakka. Skal heller ha en reserveløsning i veska hvis jeg får for lite og se om det fikser seg da.

smilefjes sa for siden:

Nå har jeg gått over på mindre mat av gangen og er ikke så mett lenger. Føler meg lettere og bedre allerede.

Gikk ikke utover treningen heller - iallefall ikke foreløpig.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.