< Tilbake til oversikten

Spiser jeg feil??

Tulla81 sa for siden:

Hei.. :)
Starta med en egenkomponert lavkarb kur på onsdag.. Har kjøpt meg disse stixene og de viser at jeg er i ketose.. Men sånn når det er sagt.. Veide meg igjen idag, å da hadde jeg tatt av 4kg.. Er jo topp det men 4kilo på 5 dager?? Er ikke dette litt for mye??? Er redd jeg skal tulle det til med å overdrive.. Har heller ikke vært aktiv disse dagene.. Bare inn å ut av bilen.. :o

Gerd sa for siden:

Normalt dette, masse vann og avfallstoffer som skal bort med en gang :)

Grattis forresten. :heia:

Du er i ketose, hvor mange karber spiser du daglig da? Drikker masse vann og tar tilskudd av vitaminer ?

Tulla81 sa for siden:

Takketakk.. :) Godt å høre at jeg ikke gjør noe galt.. Spiser som en helt for tiden.. Aldri vært så sulten før.. Teller ikke karber.. Sjekker bare at jeg ikke får i meg for mange til hvert måltid... Tar omega3 og en sånn multivitamin... Noe mer jeg burde ta??

Gerd sa for siden:

Jeg har gått på ketolyse, som er ketose-diett :ja: Og det som er veldig viktig å passe på at du får i deg nok grønnsaker. De fleste karbene skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Da får du masse herlige vitaminer og mineraler som kroppen trenger for å fungere og forbrenne optimalt. Jeg har brukt vitaminene fra ketolyse. Og merker fort viss jeg sløver med de, at jeg har lett for bla. å få krampe i beina :ja:

Drikk i vertfall 2-2,5 liter vann om dagen, det skyller kroppen godt for både avfallstoffer og fettet. Og ikke vær redd for å spise fett. Fettet vi spiser forbrenner fettet i kroppen :ja:

Skal du ned mange kilo? :)

Tulla81 sa for siden:

Vann ja.. Drikker vell +-2l t dagen.. har og drukket 3l pepsimax disse dagene.. Leste her i kveld at det ikke var så lurt, så da må vel kosen min kuttes ut...

Tulla81 sa for siden:

Ja... har ikke satt meg noen mål, men fikk diagnosen pcos på mandag å fikk da beskjed om at jeg bare fikk spise kjøtt og grønnsaker... Som legen sa.. Jeg var feit, men ikke stygt feit enda.. hmm...

Gerd sa for siden:

Jeg har bytta ut pepsimax med cola light. For søtstoffet i cola light påvirker ikke blodsukkeret slik som det i pepsimaxen.

Viss du fortsetter å gå ned i vekt, så trenger du ikke kutte brusen, men viss vekta stopper opp så er det verdt å tenke på ;)

Det aller beste er jo å kutte ned på/eventuelt kutte ut søtstoff. Det kan for mange (bl.a meg) trigge søtbehovet. Jeg drakk pepsimax hver eneste dag før, nå tar jeg meg kanskje et glass colalight lørdagskvelden... Godt å være kvitt avhengigheten :ja:

Gerd sa for siden:

Sa legen det ??? :eek: Da hadde jeg smelt til h*n...

Tulla81 sa for siden:

Hehe.. Tar det ikke så tungt jeg.. Vet da vel hvor søt og sjarmerende jeg er.. :) Har ikke hatt søthunger siden dag 2.. Pepsien er min måte å få drikke noe annet enn vann.. Er ikke så glad i vann... Før jeg starta på dette hadde jeg bare søthunger de dagene jeg ikke drakk PM.. Så føler at den hjelper.. men kanskje den bare er en liten luring.. hehe..

Gerd sa for siden:

:) Godt du tar det med humør :D

Hvordan syns du det er med maten da? Hva spiser du om dagen? Blir masse spm., men jeg er jo av den nyskjerrige typen ;) :lol:

Tulla81 sa for siden:

Tja.. er ikke så glad i grønnsaker, så disse dagene har jeg holdt meg til blomkål og brokkoli.. Har brukt en del kylling til middag med litt fløte og krydder.. omelett med skinka og ost har vært frokost og kvelds.. har og "juksa" med et eple til dagen.. Har ikke hatt tid til å sette meg helt inn i alt enda,så vil nok variere litt mer senere.. tenkte bare jeg skulle komme igang... Men fy fabian jeg er ofte sulten.. magen skriker etter mat før jeg har komt meg ut av senga... Før dette spiste jeg mitt først måltid ofte mellom 3 og 4... Så det ble ofte bare med det ene...

Gerd sa for siden:

Ja dette med måltider før :o Det som er så godt er at nå tilføres kroppen næring, sunn næring :ja:

Det er masse gode oppskrifter på oppskriftsforumet... Tror ikke jeg har spist så masse variert og god mat før :D

Tulla81 sa for siden:

Har sett på litt oppskrifter, må nok prøve meg frem på endel der ja.. Må bare finne meg et grønnsaksleksikon med bilder først.. så jeg vet hva som må shoppes.. hehe..

Tulla81 sa for siden:

Tusen takk.. :) Skal nok gå bra nå.. hehe..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.