< Tilbake til oversikten

Hva er dette?

Fedonisten sa for siden:

Nå må jeg først se om jeg får til å legge ved et bilde her.......og det fikk jeg til ja!! :)
[color=red][/color]
Spørsmålet mitt er altså: Har noen en formening om hva dette er? Og hva det har vært utsatt for?
[color=red][/color]
MHM: Fint hvis du kan la være å svare sånn i første omgang - siden jeg har fortalt deg svaret.... :p

MHM sa for siden:

Skjønte det ikke selv om du har sagt det jeg da...... :o :o :o

Fedonisten sa for siden:

Og du hevder å være på vei ut av tåka?? :p :D *ler - men er glad i deg da!*

nalana sa for siden:

...som en sleiv som har vært utsatt for for mye varme, men svaret er sikkert litt mer spennende enn som så.....

BUHUUU, jeg klarer ikke å legge ved bilder, bruker browseren, men bildene kommer ikke frem:hylgrine:

Summer sa for siden:

For meg ser det ut som majones som har vært utsatt for å bli skvist ut en tynn åpning...:p

Summer sa for siden:

Robin foreslår en sau.... :cool:

nalana sa for siden:

Det må være en smeltet engangsgaffel. Ligner i hvert fall veldig:p

Anne sa for siden:

Asiatisk plastikk-tannpirker med utskåret slangehode...:cool:

guro sa for siden:

Er det et sprekt produkt? :confused:

Summer sa for siden:

Nå har jeg satt og stirret på den en stund.....

En plastskjei som har lagt på komfyren og hengt igjen når du har prøvd å fjerne den etter du/din datter skrudde på platen.

Det er det det er! :ja:

Summer sa for siden:

men hvorfor ligger den under kosttilskudd?

Nille sa for siden:

Fordi det er smeltet og så stivnet cocosa ???

Fedonisten sa for siden:

Nå må jeg nesten fortelle - for flere av dere har rett.... Det ER en plastikk-te-skje som har smeltet/gått i oppløsning. Akkurat DET er kanskje ikke så spennende å legge ut i forumet - men HVORDAN den har gått i oppløsning er ikke mindre enn grusomt, oppsiktsvekkende, kvalmende, forferdelig og forhåpentligvis forbudt!

Som dere har sett av min signatur jobber jeg litt med kosttilskudd/helsekost og syns det er fantastisk spennende. Produktene er vannløselige og produsert og sertifisert etter GMP standard. Dvs. at produktene har samme sertifisering i forhold til "renhet" som medisin. At produktene er vannløselige gjør at jeg blant annet tar et omega-3 tilskudd som også er vannløselig og rent. For å sammenligne hvordan tradisjonelle omega-3-kapsler oppfører seg i vann i forhold til det produktet jeg bruker - ble det gjort følgende test:

2 omega-3 kapsler ble klippet opp og puttet i et glass med litt vann. Både kapslene og oljen ble lagt i vannet. En plastskje ble brukt for å røre i glasset, og skjeen ble stående i.... Etter 7 timer ser plastskjeen ut som på bildet. :eek: Den har gått i oppløsning og plastpartiklene flyter rundt i vannet sammen med oljen. Helsefremmende?

De av kapslene som ble testet som IKKE gjorde at skjeen løste seg opp, samlet seg til forholdsvis faste geleklumper. Litt silikon-aktige. Personlig syns jeg dette også er "små-skummelt". Spesielt siden jeg har fått vite om en person som ble lagt inn på sykehus med store mage/tarm problemer, og hvor problemet viste seg å være en fullstendig forstoppelse i tarmen av....ja nettopp kapsler. Gelatinkapsler.

Skremt hilsen fra Fedonisten

nalana sa for siden:

Håper ikke denne teksten har stått under bildet hele tiden!?:
[color=darkorange][/color]

plastsked.jpg

Da er det ikke bare HMH som er i tåkeheimen:D

Fedonisten sa for siden:

gapskratter
[font=Comic Sans MS][/font]
Det står ikke under bildet mitt - fra min PC jaffal.....

Summer sa for siden:

står ikke her heller.... :D

nalana sa for siden:

...fortsatt hos meg:o

Godt jeg ikke tippet helt riktig da, men tippet på plastgaffel, gpa de små sporene jeg trodde jeg kunne se etter gaffeltenner:rolleyes:

guro sa for siden:

Ikke her heller, men tåka er tett!

guro sa for siden:

Men atte ... er det bra å spise fettløseligevitaminer som er omgjort til vannløselige da?

Fedonisten sa for siden:

Ikke hvis de bare er gjort vannløselige. Men hvis de er gjort vannløselige + renset og produsert etter GMP så er det veldig bra. Bedre opptak - og mindre doser.

HP sa for siden:

Vi selger også et Omega3 produkt som kan løse opp kunstige 'spise redskaper' :D

Glimrede isopor-kopper av typen som holder kaffen god og varm deles i 2! :p av 2 kapsler i ca 30sek! ;) Møller brukte flere minutter i vår kjøkkentest. :snill:

Men når det er sagt så spiser vi Pikasol... ;) (ikke isoporkopp-testet)

Fedonisten sa for siden:

Noen ganger skjønner jeg bare ikke humoren din HP....... Men hvis det er viktig for deg så forklarer du nok dette innlegget også du....;)

Nille sa for siden:

Når jeg kommer hjem i kveld (er i farta, skal til middag hos den nye oldermoren) skal jeg teste Ultra Omega 3-6-9 !!

Rapport følger !!

MHM sa for siden:

Som jeg skrev i en annen tråd: HVA kan det være i kapslene eller fiskeoljen som gjør at plast smelter? :confused:

HP: Jeg skjønte heller ikke bæret av hva du mente i innlegget ditt! Selger du et omega-3 produkt? Kaffekopper? Hæ?
[color=#000080][/color]
[color=#000080][/color]

HP sa for siden:

Ikke humor, bare det at vi og 'selger' et omega3 produkt som er i stand til å ødelegge et reisekjøkken... ;)

'Selger' fordi det er i sortimentet til et nettverksselskap vi en gang meldte oss inn i... Sammen med en rekke andre produkter vi er avhengige av... :snill: Så nei; jeg selger ikke... :p

Summer sa for siden:

hihi, nå ser jeg poenget her....:p

Det produktet vårt selskap selger er testet på isoporkopper for å vise hvordan det løser opp fettet i isioporkoppen for å vise hvor effektiv den er....

...og når jeg leste tråden din, (i all min kjapphet) trodde jeg poenget var at ditt produkt hadde ødelagt plastskjeien....:cool: (og sikkert HP også)
Men med tanke på at det ikke er fettstoffer i den,(og at jeg leste nærmere om vannløselige fettsyrer...)- så stiller jo saken seg ganske annerledes....:D

Dette ble jo riktig morsomt....:p

HP sa for siden:

Jeg bare lurer på en liten ting...

Hvorfor er det helseskadelig at et kosttilskudd kan bryte ned plast? Det er jo ikke akkurat som at vi består av plast... Og det er jo kjempebra om omega3 kan fortrenge toxiske forbindinger, som i cellemembraner...

Fedonisten; hvorfor er den som ikke påvirker skjeen best?

Gelatinklumper er mer bekymringsvekkende, men brytes ikke disse ned i tarmen?

Ikke meningen å komme trekkende med slike hvorfor-spørsmål mitt i en herlig helg... :snill:

Nille sa for siden:

Hadde ikke plast skje, men har gjort et lit forsøk allikevel.

1 stk. Uklippet - Ultra Omega 3-6-9 ble lagt i litt kaldt vann. Etter 8 timer var den blitt dobbelt så stor, men gikk ikke i oppløsning. Var bare myk & squichy ....

1 stk. Uklippet Ultra Omega 3-6-9 ble lagt i litt lunkent vann. Gikk i oppløsning.

Skal prøve med plastskje .... for det var det mest skremmende !

Men jeg tror temperaturen på vannet spille en rolle. Jeg tror gelekapslene oppløses i vann hvis vannet er tilnærmet menneske temperatur - er ikke det 36-37 grader ?? Det er da ikke kaldere enn det inni magene våre ? I tillegg har vi magesyre/galle som også løser opp....... Jeg mener, de som har spiseforstyrrelser og har hatt det en stund vet jo at magesyren tærer på emaljen på tennene...da er det vel naturlig å trekke den konklusjonen at den kan tære bort geleklumpene også ??

Bare lurer jeg :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.