Nå nærmer sommeren seg, og mange av oss skal vel kanskje ut og reise et sted. Hvordan har dere tenkt å gjøre det med hensyn til ketolysen?
Er det noen som har vært ute og reist allerede, som kanskje kan gi noen tips?
Jeg skal til utlandet en tur, og blir da avhengig av å kjøpe mat på kafe/restaurant o.l. Hvordan løser jeg det best tro?
Jeg var på Fuerteventura i jula og Gran Canaria i påsken. På Fuerteventura hadde vi "all inclusiv" så det var veldig greit. Spiste nesten all man på hotellet. Hadde i tillegg med meg Atkins barer som nødproviant når vi kjørte litt rundt på øya.
I påsken ordnet vi med mat selv. Det gikk greit det og. Synes det har gått veldig bra. Det var ikke like lett å bestille mat uten pommes frites og mer grønnsker... Så da spiste jeg bare det jeg kunne på tallerken. Jeg hadde med meg Atkins barer dit og.
Jeg kjøper de i matbutikker som har litt utvalg. Feks Meny, Ultra....litt større butikker. De er vel ikke direkte måøtidserstatter, men det er bedre enn å gå sulten hvis det ikke er noe annet tilgjengelig. Jeg spiser de endel hvis jeg har behov for noe søtt og.
Jeg synes det er vanskelig å få nok fett når jeg spiser på restaurant. Neste gang jeg reiser vil jeg ta med meg cocosa (eventuelt cocosasjokolade), nøtter og baconcrisp. Ja i tillegg til Atkinsbarene som er gode å ha i et knipetak. Oster er også godt å ty til og oliven for dem som liker det.
Jeg reiser til Malta snart, gruer meg til å få i meg masse mat som ikke er bra for meg. Vet av erfaring at det er vanskelig å spise riktig når man er på tur.
Men jeg skal også ha med meg endel barer, og samtidig prøve, så godt det lar seg gjøre, å spise riktig. Hovedsakelig kjøtt og grønnsaker.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.