< Tilbake til oversikten

Lavkarbo kinogodter ... Noen gode tips?

Gracella sa for siden:

Jeg er nok en liten(?) godtegris når det gjelder kinogodter og ser ikke fram til å gå på kino uten en liten godtepose.
Er det noen som har noen gode råd og tips her? Eller må jeg bare venne meg av med tanken like godt først som sist? :confused:

Nå er jeg ikke på kino mer enn toppen en gang i måneden, så det er ikke akkurat mitt største problem. :smile:

Elanessë sa for siden:

Når jeg har vært på kino så har jeg tatt med meg en pose bacongull :D Må erstatte popcornet med noe ja... avhengig

Zenia sa for siden:

Hmmm ... hva med sukkerfri sjokolade? Eller sukkerfri vingummi? Ifa, Läckerol, Dent osv? Bare vær forsiktig med inntaket, ellers kan det hende du ender opp med en smertefull våkenatt ... :p

Amica sa for siden:

Ville absolutt ikke anbefalt deg sukkerfritt godis uten å ha prøvd det før turen ;) Det skal ikke mye sukkerfritt til før jeg er avhnegig av doen resten av dagen, hadde passet seg fint om man var på kino da :lol:

Bacongull var jo ikke så dumt.. Slike pastiller er jo også et godt tips. Kanskje du kan ta med deg noe "godt" hjemmefra? (tenkte ál a noe frukt/grønt for å skreie litt ut med).

Gracella sa for siden:

Bacongull var kanskje ikke så dumt, nei! Det er det maaaange år siden jeg har spist, men når man er på ketolyse/lavkarbo, så er det vel "lov" :-D.

Jeg kom faktisk på noe selv nå: tørket kjøtt.
Jeg er fra Finnmark og synes at tørket reinkjøtt og spesielt tørket reinhjerte er kjempegodt. Men det har liksom ikke vært kinogodter.
Det blir vel ikke karbohydrater i kjøttet når det blir tørket, vel?

blåbær sa for siden:

Bare pass på å ikke kjøp baconcrisp (eller hva det heter) som de selger på kinoen. Det er bare juks og bedrag, og inneholder massevis av karbohydrater!

Og karbohydrater kan vel ikke bare oppstå sånn? Tror du trygt kan spise tørka kjøtt, ja! :) Eneste er vel at det kanskje er litt salt?

Elanessë sa for siden:

Ja huff de er skumle! Må holde seg unna dem ja...

Bacongull og flæskesvær er tingen ja

Gracella sa for siden:

Jeg mener man kan få tørket kjøtt uten salt også. Uansett er det ikke mye man spiser av det og litt varer lenge. Det blir ikke som å sitte med et fenalår, akkurat, hi, hi.
Og en flaske med vann vil jeg nok ha med.

tulla sa for siden:

Vet du hvor man kan få tak i tørket kjøtt? De hadde det på Ica Maxi her en stund, men nå har de sluttet å ta det inn:(

Gracella sa for siden:

Nei, jeg vet ikke hvor man kan kjøpe det i Norge. Vi reiser over til Finnland, der pleier de å ha tørket reinkjøtt :sikle:

Paxen sa for siden:

Jeg har bestilt fra [url]www.skiaker.com[/url] Veldig fornøyd. Koster litt penger, men det er godt.

tulla sa for siden:

Tusen takk!!:)

Hedda:) sa for siden:

Disse er supergode! Og har 0 netto karber. :D Og de smaker som skikkelig deilig, sukkergodis.

Ellers er det jo mye mer både sukkerfritt og lavkarbo her: www.lavkarbopikene.no/

Gerd sa for siden:

Er jo ikke varedeklarasjon der? Hva inneholder disse da?

Ta en titt nå, nå ligger næringsinnholdet ute. :)

Gerd sa for siden:

Jojo, men hva er de laget av? Hva slags søtstoff er brukt osv??:) står bare at det er sukkeralkoholer....

Sånn, nå er også ingrediensene lagt inn. :)

Oban sa for siden:

Bacongull er godt og "lovlig". Men det bråker ganske mye når man spiser, så jeg vet ikke helt om det er så velegnet som kino-snacks.:)

AnetteS sa for siden:

Jeg hadde ikke brydd meg om jeg bråket med bacongull på kino hvertfall:) Blandt popcorn- og baconsnackstygging, tyggis, godteri-knitre-poser og fjortisskål tror jeg det er nok av andre som ville bråka betydelig mere enn meg.

Men hvis noen føler seg ille til mote er det jo bare å spørre i kinokiosken om å få ett sånt pappbeger de bruker til popcorn å helle oppi der;)

Båten sa for siden:

Er alt godteriet her lavkarbo? Trodde alt sånn sukkerfritt inneholdt masse karbohydrater jeg, sånn som sukkerfri pastiller blant annet...:confused:

Iset sa for siden:

Du trekker fra sukkeralkoholene, så sukkerfrie pastiller og lignende inneholder knapt noen karbohydrater når disse er trukket fra. :)

Iset sa for siden:

Sikker? Ikke de man selger i kinokioskene vel? De er jo ikke laget av svin engang, det er bare mel (maismel?) med røkesmak og lignende.

Elanessë sa for siden:

Det er noe sukkerfritt vi kan spise, og noe ikke. Det er på næringsinnholdet vi må se. Om det er sukkeralkoholer i, så kan de trekkes fra. Derfor kan vi f.eks spise store Ifa (0,6 tellende karb i èn pose) men ikke Lakeröl f.els. Debron har ganske mye vi kan spise. Lakris, peppermint-pastiller osv. Bare les bak på pakningene.

Elanessë sa for siden:

Du tenker på baconsnacks ja. Lett å forveksle de... stemmer at det kan vi ikke spise. Men baconsvor og bacongull er helt greit :D Disse:

Båten sa for siden:

Hva er Debron da? Som du sikkert skjønner jeg er ganske så fersk i dette...:o

DeBron har mange forskjellige produkter, noe du også ser når du er i nettbutikken i innlegget du siterte i stad.

F.eks. Pokerfrukt og Frukt vingummi inneholder 0 netto karber. :)

Iset sa for siden:

DeBron-godtene er himmelske! Jeg spiste meg dårlig på disse hver uke da jeg jobbet i helsekosten og vi solgte dem. :knegg:

Elanessë sa for siden:

Ser du har fått noen svar over her ja. Men det er vel et merke ja? Det selges i butikker med bra utvalg (jeg kjøper på Maxi) og helsekoster. Salt lakris er min favoritt! :sikle:

Sånn, bare for å ha noe å sikle på :p Kan lese mer på nettsiden deres
www.debron.nl

Marita sa for siden:

Debron er en produsent av sukkerfritt godteri :) Du finner endel av produktene deres på lavkarbopikene/lavkarbocafe (se reklame øverst på sia :p) .. kan personlig anbefale fruktkaramellene - nam!! :sikle: :D

De er kjempegode! Og inneholder kun 0,2 g netto karber. :D

Nakkinekki sa for siden:

Hva med frø og nøtter?

Jeg spiser mye solsikkefrø og ubehandlete nøtter...(dvs. uten salt/sukker og ikke rørstet)

Paranøtter = 3,1g karb, 68,2g fett
Valnøtter = 3,3g kerb, 68,5g fett
Pekanøtter = 5,8g karb, 70,1g fett
Hasselnøtter = 6g karb, 63,5g fett
Solsikkefrø = 7,2g karb, 49,6g fett
Peanøtter = 12,5g karb, 46,10g fett
Greskar/Squashfrø =12,7g karb, 45,8g fett
Cashewnøtter = 18,1g karb, 48,2g fett

Omelett sa for siden:

Pokerfrukten er kjempegod! :D

tulla sa for siden:

ÅÅÅÅ, så flott! Disse har de på Maxi og helsekosten her jeg bor også, har hatt lyst til å kjøpe mange ganger, men trodde ikke vi kunne spise de. Gjett hva jeg skal handle i morgen!

Båten sa for siden:

Da skal jeg også ut og sjekke om jeg finner dette, godtegris som jeg er. Men synes det var litt mye frakt på lavkarbopikene.no?

Og så skjønner jeg ikke de derre netto karb osv........noen som vil forklare? Enkelt?

Iset sa for siden:

Frakt er dyrt i Norge ja (selv om jeg ikke synes det er så ille på LKP faktisk, har bestilt fra andre steder og betalt 2-300 i frakt). Men da er det som regel lurt å ta store bestillinger om gangen, da blir frakten bare en fis i havet hehe. Jeg skal ta en stor bestilling i neste måned derfra, gleeeder meg!

Netto karber = karbohydratene etter at feks. fiber og sukkeralkoholer er trukket fra. I Norge er allerede fiberet trukket fra, men du kan selv trekke fra sukkeralkoholene i produkter der disse er (sukkerfrie produkter). Det tallet du da står igjen med er netto karbohydrater. :)

Båten sa for siden:

Aha! Da tror jeg at jeg skjønner! Tusen takk ;)

Marita sa for siden:

Vet! Også er de så kjekke å ta med seg - på kino osv :D :sikle: Måtte ta med meg tre poser hjem hit til mamma, tror ikke de har sånt i butikkene her.. kanskje jeg slipper handle på nett i sommer :p

Gracella sa for siden:

Men sukkeralkoholen Sorbitol skal man ikke trekke fra, den oppfører seg som sukker når den kommer i tarmen- bare sånn til opplysning ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.