Jeg en ny her, og trenger litt hjelp.. Jeg går meg helt vill i jungelen med de forskjellige diettene, og aner ikke hva som er best for meg..:confused:
Litt om meg:
Jeg er 174 cm høy og veier 66 kg. Har lagt på meg mye i mageområdet (90 cm rundt magen) det siste året, pga høyt sukkerinntak, uregelmessig spising og lite mosjon.. Jeg er jo ikke overvektig, men vil ned til hvertfall 59 kg, fordi det er min trivselsvekt. Jeg trenger også å forbedre kostholdet mitt! Spise sunnere og mer regelmessig. Så håper jeg det gir meg mer energi for å komme igang med trening!
Jeg er veldig glad i frukt, så jeg tror ikke jeg klarer og kutte ut det helt..
Jeg er veldig glad i egg og ost. Og alt av kjøtt, kylling, fisk og skalldyr. Jeg liker ikke melk og tunfisk, men ellers så spiser jeg det meste:)
Kan svare sånn som jeg ser det, men jeg er ikke noen proff, altså.. :)
Ut ifra det du sier, så skal du ned enn mindre enn 10 kilo. Det betyr at ketolysekuren, atkins, ed og south beach ikke er anbefalt, sånn som jeg har forstått de.. felles er vel at disse er for de som skal ned mye :D
Hvis du ønsker å spise sunnere og mer regelmessig, er kanskje det lure å legge seg på en litt mer generell lavkarbo-retning, evt at du legger deg på fedon hvis du føler at du trenger noe å støtte deg på! Kombinert med fysisk aktivitet tror jeg det ville vært nok når du skal ned så lite.. men then again, jeg er ingen ekspert altså!
Både Lindberg og Optimal ernæring er dietter du som mer eller mindre bare skal legge om livvstilen kan ha stor glede av.
Det finnes mange oppskrifter her, men ikke alltid like lett å vite hvilke oppskrifter som er til hvilken filosofi.
Det er dog greit å kjøpe boka, f.eks "Fedons metode", mulig den også er til låns på biblioteket, ellers er det en egen del på forumet her som er tilegnet kostholdsfilosofier, og der har også Lindberg sin bolk.
Lykke til :blomster:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.