< Tilbake til oversikten

Dr. Torkil, ketolysekur og høyt kolesterol (arvelig) hvordan vil det evt gå?

Icerus sa for siden:

Kjenner en som snuser litt på lavkarbo, men som er litt redd for at for mye fett vil bare virke negativt inn på kolesterolet hennes. Hun har et arvelig problem med høyt kolesterol og går på medisiner for dette til vanlig. Hver gang hun slutter går nivået opp.

Vil det være farlig for henne å prøve lavkarbo. Selv med oppfølging av lege for å sjekke hvordan dietten påvirker kolesterolnivået i blodet???

Takker på forhånd for svar!!

Madamim sa for siden:

Kanskje du får raskere svar om du mailer spm. direkte til: [email][email protected][/email]
Han er flink og svare der også :)

tulla sa for siden:

Hei!
Mitt kolestrol har gått mye opp etter at jeg begynte på ketolyse. (Begynte for flere mnd siden)
Fastlegen min advarer meg, og er veldig "streng" på at jeg må komme meg snarest over på fettfattig kost... Har blitt passe usikker etter dette.
Jeg har sendt en melding med ønske om et svar til Dr.Torkil... kan poste det når/om det kommer. Nå mener jeg ikke å skremme, men bare forteller min erfaring....

Icerus sa for siden:

Det var det jeg var redd for, men hadde vært greit med en tilbakemelding fra Torkil eller tilsvarende. Vet ikke om det skilles mellom god og dårlig kolesterol... Takker på forhånd om postet svar når du får det :)

Distrea sa for siden:

Det svarer Torkil i denne tråden :forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18209&highlight=kolestrol

tulla sa for siden:

Takk skal du ha Distrea. Da sier det seg selv at jeg må bort fra ketolyse. Med et kolestrol forhøyet opp i 10 med LDL 7,3 velger jeg å lytte til fastlegen min. Jeg har aldri før hatt høyt kolestrol, det har kommet nå etter omlegging av kosten:mad:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.