Jeg er helfersk som lavkarbo og leser meg gul og blå på atkins, fedon, ketolyse m.m. Jeg har bare startet jeg.. Kuttet ut brød, pasta, ris og poteter.. Spiser tilgjengjeld MASSE ost, og annet fett. Blir dette helt feil? Må man ha en slik intro uke først?? Hva kan man forvente å gå ned i vekt pr uke etc..:hjelp::veitikke:
Det kan være lurt å velge seg en teori, men å legge litt sånn om mens man bestemmer seg er bare finfint, og vil sikkert gjøre overgangen lettere når man alt er inne i det rette tenkemønsteret.
Du høres ut som du er en ketolyse-person, der spiser man 15-20 gr kh i starten, og kan spise så mye ost man vil (sånn i utgangspunktet i alle fall, det er jo et metningspunkt for alt :o), Atkins er ganske likt, men man må begrense meieriproduktene en del de første fjorten dagene i induksjonen (introduksjonsfasen av dietten).
Dersom du er glad i fett, så er ikke Fedon fullt så raus på det.
Tusen takk for raskt svar. Føler at lav karbo i en eller annen variant vil være det rette for meg. Må bare finne den måten som jeg kan leve med leeenge. Ikke som kortsiktig kur.. Spennende dette her. Har også fått lurt gubben til å prøve. Hehe. som sagt.. blir spennende dette her..:heia:
Men når det gjelder både Ketolyse og Atkins, så er det snakk om å legge om til mer generell lavkarbo på lang sikt, men disse diettene er nok mer effektive når det gjelder både vektnedgang og få "ting på plass", hormoner, sånne ting.
Når man begynner å nærme seg normalvekt, så finnes det oppskrifter i begge diettene om hvordan man legger seg på det nivået man ønsker å leve på resten av livet.
Jeg er også ny og har valgt Atkins som min lavkarbo variant. Ville bare tipse deg om at det står ganske detaljert info under kostholdsfilosofi som kan hjelpe deg med å velge eller å finne ut hvordan du har lyst til å spise.
Tusen takk, lykke til med vektnedgang hos deg også Kiera! Ser jo at det allerede går som smurt! Hvordan får man til en slik stav som viser vektnedgangen...? Den som heter Tickerfactory eller no...
Ang få orden på ting... Føler jeg har sett lyset jeg nå.. Har holdt på med lavkarbo ca 3 uker.. Candida infeksjonen jeg har hatt på armene i mange år er endelig borte.. Tenker at et stabilt blodsukker vil absolutt ha innvirkning på min særdeles slitsomme pms.. I tillegg til at jeg føler meg Sunn! - og skal bli slank!! :heia:
Du kan bare klikke på min ticker. På siden som dukker opp finner du en knapp som heter: Create your own ticker. Der velger du bar og peker og legger til din info.
Yeah, kjempefint nick:)
Er vanskelig å si hvor mye du kommer til å gå ned. Det avhenger jo av hvor mye kroppen din vil ned=)
Så du må nesten bare vente og se=)
jaggu er det mye hyggelige folk her inne også! Tusen takk for alle tips, hjelp og velkomner:p
nå¨skal jeg inn å forandre på ticker`n min. En kilo til ned.. Nemlig!!:_punk:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.