2 porsjoner, 11 kbh per pers:
300 g kyllingfileter eller 6 kyllinglår uten skinn
1 dl yoghurt naturell
1 hvitløksbåt skrelt og revet
1 skive frisk ingefær, skrelt og revet
1 ts garam masala
1 ts paprikapulver
1/2 ts malt gurkemeie
1/2 ts malt koriander
knivspiss malt spisskummen
2ss sitronsaft
en klype steinsalt
svart pepper
skjær to snitt i kyllingstykkene. bland youghurten m hvitløk,ingefær,salt,pepper, sitronsaft og krydder. dekk til kjøttet med sausen og la det marinere minst 4 timer (helst hele natten)
fordel kyllingen i en langpanne dekk til med folie med noen hull i og sett i ovnen i ca 30 min på 175 c. Snu de midt i:smile:
Helt herlig!!!:D jeg spiser den ikke med salat med det kan en gjerne ha i tillegg:p
Oioioi! Så veldig godt ut! Og med gresk/tyrkisk yoghurt fra innvandrersjappa så tror jeg kh-mengden kan skrenkes inn litt også (samt at den er fetere ;))
Ja, det var bra som en innføring, men jeg måtte gå over på Atkins for å gå ned mer, for det stoppet fort opp på den dietten, dessverre.
Men de isolasjonsøvelsene er finfine :)
Dæng! Jeg glemmer jo alltid å lese hele oppskrifta...!
Ligge i fire timer, ja... Hvordan kunne jeg glemme hu søte indiske "de leal taste is in youl pingeltips"-dama fra reklamen? "Ovel night", ja! Hehe....
Men sausen var nydelig, jeg lar den ligge et kvarter, og tenker at dersom den blir god nå, så blir den i alle fall god når den får satt seg bedre.
Men hva mener du med en skive ingefær? Ingefæra er jo ei rot, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, og skjærte av en bit på størrelse med et fedd hvitløk...
har ikke gjort det selv men rota skjæres i skiver regner jeg med. jeg har brukt 2 tsk ferdig hakket ingefær på glass......Det gikk vel bra med en liten bit også regner jeg med:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.