Hva kan jeg bruke bare eggehvite til..? Teit med oppskrifter der bare eggeplommen skal brukes ja... sitter her nå med et glass med eggehvite av 4 egg. Noen oppskrifter der hviten, men ikke plommen skal brukes?
Når det er en oppskrift der en kylling skal brukes, men jeg heller vil bruke kyllingfilèt... hvor mange filèter må til for at det blir samme mengde som èn kylling?
Stivpisk eggehviten og bland i rørte tyttebær, mmmm! Barndomsminner!
(Men da må man jo nesten kjøpe sånne fryste tyttebær og ha i splenda e.l. når man rører dem, da).
Når det gjelder spm nr to (som jeg overså i ivrigheten over trollkremen :D), så må du nesten finne ut hvor mye en hel kylling veier uten bein, og bruke tilsvarende mengde kylling. (Mener å huske at jeg veide beina som var igjen fra en 450-gr pose med kyllingvinger, og at de veide ca 150 gram.)
Hva slags oppskrift er det snakk om?
Går det ann å bruke andre bær? Tyttebær liker jeg ikke :o Multer og bringebær er veldig godt da, men kanskje mye karb i?
Gratinert ostekylling. Tenkte å ha det til middag imorgen, men må bruke kyllingfilèet, for har en ganske stor pakke her som snart går ut på dato. Greit å bli kvitt dem istedenfor å hive i fryseren.
Du, jeg liker egentlig ikke tyttebær jeg heller, men det er noe helt ekstraordinært med denne desserten som mormor pleide å lage da jeg var liten. Ubeskrivelig! Samt at vi kidsa jo jubla over den drøye fargen som tyttebær gir.
Du kan sikkert bruke de bæra du nevner, men da ere ikke ånkli trållkreeeem :D
Hihi jeg gav opp dette, og dro og kjøpte en grillet kylling :p det var nok best til denne oppskriften uansett så... har andre oppskrifter som jeg kan bruke filèt til
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.