camillasnilsen sa for siden:
Kan man alltid trekke fra "herav sukker" fra totalt antall karber?
Kan man alltid trekke fra "herav sukker" fra totalt antall karber?
Altså, kan jeg spise en sånn en dag?
www.allevo.nu/Site/Templates/Product.aspx?id=289&epslanguage=NO
20 g karbohydrater
herav sukkerarter 11 g
det blir vel 9?
lystad sa for siden:
Det er ikke riktig. Det er kun sukkeralkoholer du kan trekke fra. Sukkearter er sukker, så det er 20g kh ikke 9g kh. Har spurt Torkil om det og fikk dette svaret tilbake. Men det er ikke lett å vite.
Madamim sa for siden:
Sukkeralkoholer kan en trekke fra, ikke sukkerarter tror jeg... Den baren legger stort beslag på dagen karbokvote, gjør den ikke?
lystad sa for siden:
Ja, hvis du spiser en slik bar så har du brukt opp dagskvoten for kh og vel så det. Vil heller anbefale deg å kjøpe en atkinsbar som inneholder kun 2g kh. Men vær obs på at det kan stagnere vekta. Til lørdagskos er det ok, men ikke bruk det som måltidserstatter. De er forresten veldig gode.
tusen takk for svar=)
hvor selger de atkinsbar, og hva er grunnen til at det kan stagnere vekta?
Marita sa for siden:
Atkinsbarer har de i de fleste dagligvarebutikker med litt større utvalg, i allefall :) Grunnen til at sjokoladen kan få deg til å stagnere, tror jeg har med søtstoff å gjøre.. noen tåler søtstoff godt, mens andre opplever at vekttapet stopper om de spiser søtstoff som f.eks aspartam og maltitol.. :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.