Jeg lurte på om noen her inne kan hjelpe meg litt!
Den første gangen jeg prøvde ketose (i regi av Eat International) holdt det i 1 1/2 mnd, og jeg gikk ned 7-8 kg. Dermed var alt i boks, jeg følte meg som en helt, og dermed fant jeg ut at "ja nå kan jeg spise som før igjen",siden jeg på magisk vis sikkert kom til å holde den vekta sånn uten videre... Ikke sant. :p
Jaja, så da jeg utroooolig nok gikk opp igjen, og skulle hive meg på ketose igjen, gikk det veldig tregt, og jeg , som den utålmodige sjelen jeg er, ga opp innen to uker. Dermed fortsatte vekta å gå opp, og idag er jeg 7 kg tyngre enn det jeg var før jeg i det hele tatt startet med alt dette. Hvilket får meg til å lure på om ketosen kan ha forstyrret stoffskiftet mitt, og er dette isåfall uopprettelig..? Og er det trygt for meg å prøve enda en gang?
Eller er ketose noe man kun kan gjennomføre èn gang, i tilfelle kroppen kanskje ikke lar seg "lure" flere ganger?
Hmm, nei jeg har gjort lavkarbo flere ganger og å komme i ketose er ingen problem. Men gikk fortere ned første gangen enn jeg gjør nå. Nå er jeg jo noen år eldre også da så det kan kanskje spille inn. Det kan likevel virke som man ødelegger litt hver gang man slanker seg, enten det er på den ene eller andre måten.
Jeg har konkludert med at det gjør ingenting om det går seint for jeg skal ikke gjøre det flere ganger nå! Skal ned og bli der. Kjapt ned og kjapt opp igjen er jo ikke noe å trakte etter :)
Det er vel heller den kosten du gikk tilbake på, enn ketosen som kan ha forstyrret stoffskiftet, om du skjønner :o
Men, som de andre sier her, det kan gå treigere om du gjør det igjen og igjen, husk på at du må gå gradvis over på et lavkarboopplegg, og bli der dersom du skal holde på vekta.
Lykke til :blomster:!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.