< Tilbake til oversikten

Hvor handler du inn lavkarbomat?

guro_no sa for siden:

I butikkene har de ikke så mye, eller så er det jeg som ikke er flink nok til å lete :)

Leser her inne om masse ting jeg aldri har sett i butikkene, og lurer på om dere handler på nett? Har dere evt linker jeg kan få?

Georgine sa for siden:

Hvilken mat er du tenker på når du skriver at du ikke finner det i butikken?

Jeg handler mest på Ultra, de er svært lavkarbovennlige. Ellers blir det helsekost og litt på nett, men det er sjelden. Sist var for 1 år siden og jeg har varer som kakemixer og slikt enda. Det er best å lage det meste fra bunnen av selv.

guro_no sa for siden:

uff, sikkert lurt å skrive hva jeg tenkte på ja..

Cocosa ( er ikke sikker på hva det er, men ser at mange bruker det)

også noe kake/sjokolade ting man kan bruke, tortillas, og sikkert mer jeg ikke kommer på :)

guro_no sa for siden:

kakemiks har jeg kjøpt på www.ketolyse.no :)

Men kunne jeg bruke den i steden for soya?? Husker ikke dette helt, var her litt i fjor også :)

Georgine sa for siden:

Cocosa kjøper du på helsekosten.

Jeg bruker bakemiks og soyaprotein om hverandre, men bakemiksen skal være bedre til nettopp baking.

Tortillasene må du nok kjøpe på nett, det finnes forskjellige nettbutikker og jeg husker ikke i farta hvor jeg har en bestilling inne.. (er på jobb og burde strengt tatt jobbe litt hardere enn det jeg gjør nå :o )

sirimor sa for siden:

Spesialting til baking etc. får du på helsekosten som f.eks. nøytralt soyaprotein, glutenmel, soyaflokker, johannesbrødkjernemel, cocosa, nøtter og frø.
Ellers som Georgine sier, har Ultra mye bra utvalg.

Mama Lupes tortillas fåes hos lavkarbocafe.no eller dialife.dk tror jeg det het
(men legge inn link, fikk jeg ikke til...)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.