< Tilbake til oversikten

Fruktose?

Salt sa for siden:

Er fruktose heeeelt fy-fy-fy?!

Det er det ENESTE jeg har funnet her i Moskva som ikke er sukker. Og jeg har vært i de fleste velassorterte butikkene her.. Fruktose fant jeg i diabeteshyllene til den dyreste butikken som er her. :p

Gerd sa for siden:

ja, det er helt fy-fy-fy.... :ja: Er fruktsukker...

Finnes det ikke natreen, canderel eller splenda?

Finnes det ikke helsekoster som kan ha noe?

Salt sa for siden:

Nei. :( Russerne spise sukker i ALT! Det er til og med sukker i vannet her! :eek: Ikke i alt, selvfølgelig...

Gerd sa for siden:

Har de ikke suketter en gang???

Sukker i vannet :eek:

Salt sa for siden:

Jo, jeg fant suketter. Men litt vanskelig å bruke det i oppskrifter, er det ikke..? I frokostpannekaker, f eks?

Gerd sa for siden:

Kanskje det går an å male de opp med stavmixer?

Gerd sa for siden:

Eller smelte de i litt varmt vann og ha i ev. pannekakerøra?

Salt sa for siden:

Ja, jeg kan prøve å knuse dem på et vis.. :) Takk for svar! Var det jeg var redd for, ja..

Vurderer å ta med meg Splenda fra Norge, men jeg vet ikke helt hvor heldig det er med ett hvitt pulver i bagasjen.............. :lol:

Gerd sa for siden:

ups... :lol: :p Det går nok bra, så lenge det er orginalemballasje på :ja:

Salt sa for siden:

Jupp, jeg får prøve! Skal heldigvis hjem en tur på søndag. :)

Pc-snuppa sa for siden:

Hei!
Her har jeg et lite tips til deg, som jeg fant på i en knipe en gang.
[b][/b]
Selvfølgelig skal du gjøre det du synes er best, men koker du opp vann og putter sukettene oppi når vannet er litt mindre varmt kan du faktisk lage din egen flytende natreen!! Fant ut av dette selv når jeg var i knipe, og laget en større porsjon som jeg lagret i kjøleskapet. Det er derfor det er litt viktig og koke opp vannet, for da er det renere og holder seg bedre hvis du lager en litt større porsjon. Mener jeg brukte ca 35-40 suketter (kan ha vært litt fler)til 5 dl kokt, varmt ( litt avkjølt men varmt, slik at de smelter ordentlig) Da blir den sterk og du kan lettere dosere den uten og måtte bruke så mye at ting ble vannet ut. Prøv deg frem, kanskje du vil lage blandingen sterkere enn det jeg fant ut av passet meg og mitt bruk. Bare et lite tips i fra meg. Håper det hjalp:)

Ps: Blir jo litt billigere også ettersom 500 natreensuketter koster 18 kroner på Rema, og en flaske med flytende Natreen kostet meg 32 kroner. Du kan lage maaaaaaaange flasker med ditt eget flytende søtstoff av de 500 små tablettene!!!
PPS: Har du en tom flaske Natreen, ta vare på den og lag din egen blanding og helle den oppi den! Smart, ikke sant??
Oppbevares i kjøleskap.
Ha det fint der borte, høres ut som et spennende land!!:)
[b][/b]
Klems:)
[b][/b]
[b][/b]

Salt sa for siden:

Åh, tusen takk!! Genialt, det skal jeg gjøre med EN GANG! :D

Pc-snuppa sa for siden:

Baaaaaaaare koselig:):)

Photobscura sa for siden:

Og så kan man bestille Splenda og andre søtstoffer fra nettet :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.