< Tilbake til oversikten

Te

Kinsy sa for siden:

Er det fy å drikke te? Jeg drikker mest Earl Grey.
Hvor mye er det "lov" å drikke per dag?
Er det noen tesorter som er bedre enn andre?

Jeg bruker ikke noe tilbehør oppi teen.

Nille sa for siden:

Neida, det er ikke fy å drikke te. Atkins anbefaler grønn te og koffein fri te fordi koffein virker inn på blodsukkeret og kan gjøre deg sulten, -og dermed føre til at du spiser mer.

mofe sa for siden:

Det visste jeg ikke - at koffein påvirker blodsukkeret? :confused:

Enda en grunn til å kutte ut pepsi max?

Cecilia sa for siden:

Det er jo tidligere sagt at kaffe og te er vanndrivende. Nå er det jo slått fast at kaffe IKKE er det likevel, men er te???:confused:

Gamla sa for siden:

Denne stakkars kaffien får mye urettferdig omtale synes jeg! :p
Både kaffi og te kan virke vanndrivende for enkelte, men ikke for alle. Vi er forskjellige og du må sekv finner ut hva som er vanndrivende for deg.
Jeg har det ganske god virkning på kaffi og litt mindre på te.:)

LilNoor sa for siden:

Vel, for meg er kaffe sinnsykt vanndrivende, men te er bedre for meg. Men jeg drikker lite te, fordi jeg forbinder det med "sjokolade kos".

Fading sa for siden:

Jeg drikker mye grønn te. Det skal være godt for forbrenning. Mettende er det og. Bruker kanskje litt for mange suketter av og til, men ok.:rolleyes:

mofe sa for siden:

Også inneholder grønn te MASSE antioksidanter, som kroppen liker :ja:

Nooria sa for siden:

Jeg drikker masse te jeg, sort te..... nærmere bestemt chai....

Summer sa for siden:

koffein får kroppen til å produsere stresshormoner, og stresshormoner blir vi fete av....;)
Men det er kansje et størst problem for dem som har stressproblemer eller angstproblematikk...?

pusi sa for siden:

Grønn te er superdupert. Masse antioksidanter og lite koffein.

Det samme gjelder maté (også kalt yerba maté) som er en søramerikansk urt . Smaker veldig godt, er oppkvikkende uten koffeinets negative bivirkninger og inneholder visstnok enda mer antioksidanter enn grønn te.:D

Og så er det jo også sunt og godt med urteuttrekk som peppermynte, kamille og sitronverbena.

Nille sa for siden:

Fikk et tips i dag. Det var ei dame som fortalte om Thai-urte te som skla være helt fantastisk for forbrenningen. Den kan ikke kjøpes andre steder enn i Thailand. Er det noen som har prøvd den ??

tenke tenke tenke
(kanskje jeg skal avbestille Cubaturen og dra til Thailand isteden ???

pusi sa for siden:

Vel, jeg vet at Che drakk maté, så kanskje du får det på Cuba?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.