< Tilbake til oversikten

Posesaus -noen vi kan bruke?

guro_no sa for siden:

Har dere tips om hvilke sauser vi kan bruke?:confused:

LilleVille sa for siden:

Posesaus er fullt av stivelse og karber....

Men du kan ta litt av ferdigsausene til Fjordland, bernaise sausen har 2,5 g karber pr 100, og er veldig god. Den er mektig, så 1 dl holder lenge på en deilig porsjon biffsnadder med biffstrimler, paprika, løk, sopp og minimais :)

Lisbeth sa for siden:

Sjysausen fra Toro tror jeg du kan bruke.. og ferdigsausene fra Fjordland :)

Linn H sa for siden:

Jeg har brukt sjysausen og bare puttet oppi godsaker i den:)
Ellers er det mye god saus du kan få med basis av fløte.
Hvis du absolutt MÅ bruke posesaus så bytt ut melken med fløte og ta litt mer vann i hvis du synes den blir for tykk:D

Photobscura sa for siden:

Åh, det er jo SÅ mye bedre sauser du kan lage selv :D
Som det nevnes over her; Stekesjy med fløte, eller min store favoritt: Kok opp en kartong fløte, og rør inn en boks philadelfia. Smak til med salt, pepper og diverse urter og krydder. Godt til ALT! :sikle:

guro_no sa for siden:

Tusen takk for gode tips :)

Skal heller lage saus selv ja, høres bedre ut og smaker sikkert bedre også :)

guro_no sa for siden:

Har du karb antallet i den sausen Photobscura ( puh, vanskelig nick ;) )

guro_no sa for siden:

Men du kan ta litt av ferdigsausene til Fjordland, bernaise sausen har 2,5 g karber pr 100, og er veldig god. Den er mektig, så 1 dl holder lenge på en deilig porsjon biffsnadder med biffstrimler, paprika, løk, sopp og minimais :)

Og der har vi dagens middag :) :)

En boks fløte (mener det er 3 dl i en boks?!?): er da ca 8,7, og jeg temmelig sikker på at det ikke er noen karber i den osten, men om vi regner 1 pr 100 gr for å være sikker, vil hele sausen inneholde 10,7, det blir 2,14 karber pr 100 gram. Ikke mye nei :D Og åååå, så godt, og veldig raskt å lage.
Pleier å ha salt, pepper og timian i denne og bruke til stekte kyllingfileter (samme krydderet på kylilngfiletene). Man kan også helle sausen over filetene, samt stekt champignon og løk/purreløk i en ildfast form og ha i ovnen (180 gr i 15 min ca), det er noe av det beste jeg vet!!

Lykke til!

guro_no sa for siden:

Yummi, høres kjempegodt ut :) Skal prøves!!!

Nå har jeg akkurat gått amok med shopping hos dialife.. Blir spennede å smake:)

Spennende! Ikke spis for mye på en gang da. Maltitol (vanlig søtstoff i godteri) har noen riktig så umorsomme effekter på magen i store mengder. (For noen er det ikke snakk om så store mengder, heller, så vær obs! :o)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.