< Tilbake til oversikten

Kroppstemperatur, svette og lukt

karbolia sa for siden:

Kan det stemme at temp'en øker når man er i ketose? Jeg føler meg nemlig så varm hele tiden... også synes jeg at jeg svetter fortere...og at det lukter litt mer søtlig(?) nå enn før rødme...

Er det vanlig - eller bare meg? :confused:

Gerd sa for siden:

Velkommen i ketose-land :D

karbolia sa for siden:

Flotters!! :D

(Jeg tenkte i det samme jeg trykte send at jeg sikkert får svar på dette i boken også, men pytt, pytt... jeg ville vite det NÅ :p )

Xenia sa for siden:

Nettopp !! ;)

Karbosara sa for siden:

Signerer på den! Har ikke brukt annet enn ullgenser ute i vinter...nå orker jeg ikke å bruke annet enn tynn golfjakke ute og kortermet/ermeløs t-shirt inne...

energibunten sa for siden:

jeg er lavkarber, jeg er varmere på fingrer og tær etter overgangen. Men jeg svetter definitivt mindre og det lukter mye mye mindre. Bakteriene har ikke noe godt å leve av lenger nå som de bare får fett og proteiner.. haha...akkurat som karius og baktus vet du....

Salt sa for siden:

Jasså ja, så det er DERFOR! Jeg visste at det er varmt og sånn ute her, men jeg er liksom den ENESTE som løper rundt i t-skjorte og allikevel svetter. :lol:

Lillihka sa for siden:

Jeg har alltid pleid å fryse på føtter og hender.. Det har jeg ikke gjort de siste dagene, nå som jeg har begynt ketolysekuren.. Tenkte ikke over det før jeg leste dette innlegget..! =) Jeg er generelt varmere i resten av kroppen også, kjenner jeg.. Men men! Det er ikke unormalt da i allefall;)

Marita sa for siden:

Hmmm.. dette hadde jeg ikke tenkt over, for å være ærlig.. Jeg har alltid vært en frysepinne til de grader, men i det siste har det ikke vært så ille... hm. Skylder det på ketosen jeg! :D

Photobscura sa for siden:

Jeg svetta MYE I starten, og det lukta helt høgg av meg, men da det verste ga seg, så slutta jeg også å svette så mye, lukta forsvant og alt ble hunky dory.
Om man lukter vondt i starten, så er det fordi kroppen kvitter seg med avfallsstoffer, så ikke bli sjokkert over forbigående kviser, stram lukt og svart menstruasjon :eek:, etterpå blir alt så myyyye bedre! :ja:

AnetteS sa for siden:

Høres ut som om vi er en gjeng supersexy damer her da

Godt å vite at det er forbigående, for jeg tror sambo hadde utvidet leiligheten med ett soverom/stue til hvis ikke:D

Photobscura sa for siden:

Jeg har samboer med VM i fotodør, god cover up :D

Når kroppen er 'ren' så går det over ;)
Jeg svetter og lukter mindre nå i alle fall!

JanneBL sa for siden:

Åh, gjett om jeg ble lettet nå! Føler jeg har stinket den siste uken, uansett om jeg dusjer hver dag og bruker rikelig med deo... :eek: Rar lukt er det også, ikke den "vanlige" svettelukta... Noen som vet hvor lang tid det tar før dette går over? Eller er det veldig forskjellig fra person til person? Jeg har ikke merket noe på ånden, men betyr denne lukta at jeg allikevel er i ketose? Jeg har bare kuttet litt ned på karbohydratene, og føler fremdeles at jeg får i meg en del.. Ligger kanskje på rundt 30-50g per dag. Er det mulig å komme i ketose med så mye karber?

Kitt sa for siden:

De fleste er i ketose på 30- 50, men det er ikke sikkert det gir nok overskuddsketoner til å gi utslag på stiksen.
Svettelukten du snakker om, er også et tegn på ketose, så du er nok der, du også!:heia:
Gir seg som regel etter noen uker når kroppen har tømt seg for (unnskyld!) gammel dritt!;):eek:

Husk å drikke nok så svette og urin blir utvannet, så lukter det heller ikke så ille!:)

lille-mor sa for siden:

Heihei

Jeg begynte på ketose kuren tirsdag og svetter som en gris.Det er helt forferdelig..føler eg stinker..da betyr det vel gjerne at jeg også er i ketose da:)
FANTASTISK:)

JanneBL sa for siden:

Takk for svar :) Så gøy at jeg faktisk er i ketose da! :) Får håpe lukten går over før neste lørdag, for da skal jeg i bryllup... Får drikke mye vann og ta med en deo i veska :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.