< Tilbake til oversikten

Søtstoff...??? Hvilket

matgal sa for siden:

Nå er jeg litt lei av "det beste er å venne seg til å ikke bruke noe søtt i hverdagen" kommentaren til kurslederen min... Jeg syns ikke det er rettferdig.. Og han nekter å svare meg når jeg spør hvilken type jeg ska lbruke.. Egentlig er legger jeg det litt under det inntrykket jeg har av hele kurset.. Jeg betaler for det å bli veid hver uke, det å ha noen andre å gjøre dette sammen med, det å bli inspirert etter en kurskveld.. Men det er det.. Jeg føler ikke at jeg lærer så mye.. Uansett hva jeg spør om, hvis ikke det står i papirene hans, så kan han ikke svare på det...!!!!!
Nok om det...
Jeg lurer på hva slags søtstoff jeg bør bruke.. Fedon sier fruktose. Eat har vanlig sukker i kakeoppskrifter. Southbeachboka sa kunstig.. Grethe rodhe sier kunstig.. Jeg er så forvirra.. Okej, så var det teit å begynne å trekke Grethe Rhode inn i dette.. ;) Men jeg vil ha te!!! Jeg har så lyst på en kopp te.. Hadde holdt med bare en bitteliten dæsj søtt i.. Men takler den ikke uten.. Åååå... Jeg vil ha te.............

Noen som har noen gode råd?? Noen andre som kanskje har gått eat?? Eat er vel egentlig Atkins da.. For meg i hvert fall som ikke følger det blodtypegreiene... Hva sier atkins??

dingpot sa for siden:

Stevia?? Naturlig søt urt, uten karber og kalorier (mange ganger søtere enn sukker). Må bestilles, dessverre........ Jeg vil helst ikke bruke for mye kunstige søtstoffer (slår ut på huden), så jeg skal begynne med stevia. Har ikke fått bestillt enda pga toll osv. Har fått beskjed om å kjøpe stevia ekstrakt pulver, som visstnok skal være den formen som gir best smak.

Bare et forslag :klem:

mofe sa for siden:

jeg bruker natreen jeg, både suketter og strø :)

Iset sa for siden:

Jeg bruker mest Splenda, men også flytende natreen (i pisket krem feks).

mofe sa for siden:

ja, flytende ja, det bruker jeg jo også! :p

matgal sa for siden:

Hvilke argumenter er det for å ikke bruke de forskjellige da...? Det er knaskje et bedre spørsmål... Kunstig.. Sies at kroppen kan finne på å tro at det er sukker... Ogs starte samme insulinproduksjon... Fruktose.. Noe med at det var farlig å varme det opp...?? Vet lixom ikke hvem jeg skal høre på...?
:forvirret :veitikke: :veitikke: :veitikke: :veitikke: :veitikke: :veitikke: :veitikke: :veitikke: :veitikke:

PS: Jeg er egentlig ikke så klagete... Som det kanskje kan virke på de to innleggene jeg har hatt her.. Om at jeg er matlei og at jeg VIL ha søtt.. Skal prøve å komme med noe litt mer positivt en annen gang... ;) :P

Iset sa for siden:

Hos flere personer kan kunstig søtstoff virke inn på vekttapet, at de ikke går ned i vekt når de feks drikker lettbrus eller spiser kunstig søtede produkter. Mens andre kan spise alt de vil av det og samtidig rase ned i vekt. Det er vel helst dette + at man ikke vet langtidsvirkningene av kjemisk søtstoff, som gjør at det advares mot dem i de fleste lavkarbodietter.

Aline sa for siden:

test det ut en uke :) hvis vekten stopper opp eller noe annet merkelig skjer (selvfølgelig foutsatt at du spiser som vanlig ellers ;)) så kutter du det ut, hvis ikkenoe skjer, så er det sikkert greit å fortsette med te :)

:klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.