< Tilbake til oversikten

Sånne fine grafer

Photobscura sa for siden:

Jeg har et lite hull i min nerdekunnskap, så jeg ber her om litt hjelp!
Noen som vet om et bra program man kan laste ned for å lage grafer? Jeg tenkte å få laget en over min slankehistorie, for å se om jeg kan finne tendenser, men jeg aner ikke hvordan jeg gjør det (det morsomme er at dette er noe jeg kommer til å gjøre på jobbe litt framover, men de kaster bare uerfarne meg inn i dette, så jeg vet ingenting enda). Eller om det alt finnes et program på PC-en min som kan gjøre det :o

På forhånd takk!

Trolljenta sa for siden:

Det går an å lage grafer i excel.
Eventuelt openoffice om du ikke har microsoft office.

Jeg har open office, ja. Hum, må sjekkes ut. Er vel det som heter regneark, da?
Bruker jo også excel på jobben, men har jeg peiling? Neei. De gir meg mye tillit, disse arbeidsgiverne mine...!

Trolljenta sa for siden:

Ja, det er regneark.
Hvis du vil lage en vektkurve, så kan du skrive vekten fra uke til uke i en kolonne (en vekt i hver celle).
Gå på insert - chart - velg custom types - velg smooth lines.
Velg dataområdet i regnearket (den vil automatisk velge det rette hvis vekten er det eneste av data du har lagt inn i regnearket).
Det er egentlig bare til å følge veiviseren og trykke litt rundt for å se på innstillinger etc.

Tusen takk, Trolljenta, fine fine datakyndige jenta :klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.