< Tilbake til oversikten

3 uker og litt "fed up"...

Xenia sa for siden:

Jeg hadde et godt resultat 1 uka i ketose (2 uke i slanking), og tok av tilsammen 5,9 kilo... Etter det har det vært bom stopp, og har gått opp og ned, og opp samme kiloen etter det... Jeg trener ikke spesielt hardt, og ligger på mellom 12 og 17,5 g kh daglig... Sticksen har hatt utslag hele tiden, med unntak av et par ganger, hvor den ser nesten mer negativ enn positiv ut... Tar jeg den litt senere, er det sterkere utslag...
Jeg begynner å bli lei av at jeg legger ned så mye i det, uten å se resultater hverken på vekt eller centimeter... :(:(
Jeg skal gi det litt mer tid, for å se om det løsner snart... Noen som opplever/ opplevde det samme ??

En ting til... Jeg jobber natt, noen forslag til hva jeg kan spise, event. kjøpe på bensinstasjoner ? :confused:

Charmtassen sa for siden:

Hei Xenia! Først og fremst gratulerer med et flott resultat på bare 3 uker! :heia:
Jeg har nå gått i 6 uker og har samme resultat som deg - 6 kilo i minus. Jeg er kjempefornøyd så langt, og er veldig glad for at jeg ikke går fortere ned. Feilen vi så ofte gjør er at vi helst skal ned alle kiloene våre "i går" - vi har det altfor travelt!

Grunnen til at jeg skriver dette er at det er så mange som har så dårlig tid og veldig liten tålmodighet når de begynner på lavkarbo. De har lest om "alle" som fyker ned i vekt, men vi har litt lett for å glemme at ingen av oss er like.

Det ideelle for kroppen (og hodet vårt - som også skal følge med i utviklingen nedover i vekt) er at vi går ned mellom en halv kilo og en kilo i uka. Sånn sett så ligger du langt "foran skjemaet". :)
Hvis vi går fortere ned så risikerer vi at huden ikke klarer å følge med og blir slapp og hengete. Jeg "ofrer" gjerne noen uker på å få med meg huden (og igjen - hodet!) på nedoverturen min.
Forrige gang jeg prøvde meg fulgte nemlig ikke hodet mitt med på turen, og jeg gikk opp nesten alle kiloene igjen.

Jeg mener ikke å være krass og sinna på deg - tvert i mot! Resultatet ditt er jo strålende. Men jeg tror vi må lære oss litt mer tålmodighet, og gi det nye kostholdet vårt litt tid - så blir nok resultatet supert for oss begge!

Når det gjelder bensinstasjonsmat - så har det hendt at jeg kjøper en hamburger der. Kaster brødet og koser meg med resten. Det er en nødløsning, men det funker.

Lykke til videre! :)

nellie sa for siden:

Siden du gikk ned 6 kilo på starten.. Så gikk du nok ned mye vann.
Og ettersom du har holdt på vidre, så har du gått ned FETT. Så antakeligvis så har du hele tiden (og fortsatt) mistet FETT.
Du må nok gi kroppen litt tid.
Det skjer ikke på èn, to eller tre måneder dette her

Xenia sa for siden:

Ja, jeg skulle akkurat til å skrive det, at det var jo bare vann...:o Og vann har jeg visst fortsatt... De kiloene der, satt nok ikke så hardt heller, for de fikk jeg bare i løpet av få uker...
Og det er sant... jeg skulle helst ha rast ned i går... ;) Og det er jo derfor man velger litt denne kuren også, for å få litt fortgang i ting... Ihvertfall sånn i starten...

nellie sa for siden:

vel.. 6 kilo på 3 uker er vel ikke akkurat noe å kimse av.
Mer enn anbefalt og hvis det hadde fortsatt sånn, så hadde det vært temmelig usunt.
Da hadde det ikke bare vært fett som forsvant hvertfall:)

Thorwald sa for siden:

Jeg synes ikke det er spes. lurt å basere lavkarbokosholdet sitt på å kjøpe noe fra bensinstasjonen. Det er i mine ører mer som en nødløsning som kommer som en følge av at man ikke har planlagt mat inntaket sitt. Personlig pleier jeg å ha en boks med macadamianøtter med meg, slik at dersom jeg blir bråsulten så har jeg noe som kan stogge sulten til jeg kommer hjem eller kommer frem til matpakken min. Siden nattarbeidet er en planlagt aktivitet burde du lage med deg en nistepakke. Noe som er både enkelt og godt er å steke opp noen nakkekoteletter, så kan man tygge på de når man blir sulten. Gjerne sammen med en agurk. Det er jo enkelt å ha med seg også.

Det er for øvrig også en kjennsgjerning at man kan stå stille på platåer som hindrer at man går ned i vekt. Jeg har tidligere ved flere anledninger vært borti de. For meg hjalp det å redusere det daglige inntaket av karber til ca. 20 gram om dagen, og å kun få karbene fra gode kilder (jeg brukte matvare-listen tillatt for de som er på atkins induksjon). Det er uansett slik at selv da, med optimalt kosthold, kan jeg stå stille på slike platåer. Det er uansett ingen grunn til å henge med geipen, for etter en stund kommer vektreduksjonen. Men vær sikker på at du ikke tyller i deg de kjente "partystopperne" slik som lightbrus/karbohydrater, eller at du får i deg for lite vann/fett etc.

Lykke til videre! :)

Xenia sa for siden:

Nei, det er nok mer snakk om nødløsninger, men min overvekt kommer ikke av for mye mat... Jeg er ikke spesiellt glad i mat heller... Derimot er jeg veldig glad i søtt, og spiser for sjelden, og mer mat da jeg orker å spise... Derfor er det ikke alltid at matpakka frister så fælt... :rolleyes: Og så er jeg veldig glad i Coca Cola Zero... Det er litt savn nå...

Xenia sa for siden:

Det er vel mer 4 kilo enn 6 kilo, for jeg går jo opp igjen hele tida... :eek: Men det er nok ikke helt stabilt vannmengden i kroppen min heller...

nellie sa for siden:

Fire kilo på tre uker= 1.3 kilo i uken..

Xenia sa for siden:

Når man ser det sånn, så... :D

Xenia sa for siden:

I dag er det 4 uker siden jeg begynte, og det var tid for oppsummering...
Jeg har gått ned 4,9 kg, og 42 cm... :D:D:D Og jeg som ikke trodde det forsvant centimeter....

Oki, da trenger jeg ikke å surve.... :p:D

Ellers har jeg fått finere hud, og håret er ikke sprøtt lenger, og alle plager fra magen er borte... Og energien er mye bedre.... :D

Charmtassen sa for siden:

Så herlig å høre! :heia:

nellie sa for siden:

Se her vettu! da er det jo bare finersflotters!!:heia: vidre!

karbolia sa for siden:

Så bra!

Jeg har glemt å dra frem målebåndet og måle meg. Burde kanskje gjøre det også? Jeg har en bukse da - som jeg ikke fikk kneppet samme for 2 uker siden. Den får fungere som målebånd.. :D

Xenia sa for siden:

Målebånd er utrolig viktig for motivasjonen... :D For når vekta står bom stille, så ser man at det skjer noe likevel !! :D

karbolia sa for siden:

Ok... jeg er overbevist. går for å måle meg :p

Hvor måler jeg?

Armer, midje, rompe og lår?

Xenia sa for siden:

bryst- (hvor mange mager har du ?? ;) jeg måler øverst-pølse-livet og nederst... he-he... )Men noen måler bare i livet. Hofte/rumpe, lår, legg, og gjerne hals, og overarm...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.