< Tilbake til oversikten

Hvor mange var det igjen?

Salt sa for siden:

Jeg har i dag spist 18 karber. Jeg har igjen ett lite måltid, men det har ingen karber i seg (bare ost). Hvis jeg drikker en øl nå (som vel har ca. 9 karber i en halv liter...?), så havner jeg på 27 karber. På ketolyse skal jeg vel ligge mellom 15 og 25? Hvor mye utgjør disse 2 siste grammene med karber? Går det bra, eller bør jeg ligge unna?

Georgine sa for siden:

Om du er helt i startfasen av Ketolyse ville jeg droppen ølen i utgangspunktet. Etterhvert vil du innimellom kunne ligge litt høyere, men du bør være godt i gang. I og med at du enda ikke vet hvor din ketosegrense ligger så bør man holde seg på 15- 20 (bortimot 25).

Photobscura sa for siden:

Kyllingvinger, f.eks, eller en kotelett har null karber i seg, med littegrann salat til så må jo det være et perfekt sistemåltid.

Signerer Georgine, ikke en god idé å bruke hele ni karber av de tilmålte på én liten øl, men det er nå min mening :o
Alkohol sinker forresten fettforbrenningen.

Smula sa for siden:

Du skal jo ligge mellom 15 og 20 gram, så hvis du har fått i deg 18 gram idag, er det jo egenlig ikke noe å stresse med.
Og som de andre sier, er du i startfalsen, prøv å styr unna alkohol i det store hele.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.