< Tilbake til oversikten

Løping og elipse

trude.lutt sa for siden:

Enkelt spm, er det nesten det samme i forhold til trenings effekt, og forbrenning av kalorier? kan ikke løpe på grunn av vondt kne.....Har kjøpt med elipsemaskin ( på finn.no) og prøver å trene på den 5-7 ganger i uka.

tommygutt sa for siden:

Dersom du trener puls-basert, så blir effekten den samme så lenge pulsen er lik. Om elipse forbrenner like mye som løping, vet jeg ikke, men det kan hvertfall ikke være langt unna. Elipse krever også mange muskelgrupper i sving, men man slipper å kjempe mot tyngdekraften og på den måten skåner man jo knær og andre ledd.

Gi gass :-)

trude.lutt sa for siden:

jeg prøver å trene etter puls, men er ikke i så god form at jeg har turt å ta makspuls test..... bruker derfor 220-alder. Har lest at det er lurt å ligge mellom 60-75% av maks for å forbrenne mest mulig fett. Riktig?

tommygutt sa for siden:

Ja, det stemmer bra :-) 220 - alder er ikke elltid like pålitelig, men den gir et viss pekepinn.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.