< Tilbake til oversikten

Ny på ketolysekuren ...

Anka sa for siden:

Nå har jeg sluttet å amme (litt trist, men vil man ikke ha så hjelper det jo ikke hva moren har lyst til). Fordelen er at nå kan jeg endelig komme igang med ketolysekuren. Jeg begynte litt på lavkarbo for snart to år siden (Lindberg, men synes egentlig det var litt styrete med oppskrifter etc). Gikk ned noen kilo, ble gravid, mye dårlig og havnet utpå karbokjøret (dessverre). Etter en lang ferie på nyåret med enda mer karbo måtte nok være nok!! Begynte så med generell lavkarbo (ispedd litt mørk Freia sjokolade m/pistasje, anbefales ikke den er farlig god), men nå etter ammeslutt får jeg sette alle kluter til... Jeg har lest endel på forumet. Utrolig mange flotte og kjempe flinke mennesker og tusen takk til alle de fantastiske oppskriftene (som er enkle og kjappe) som ligger her! :blomster:

Jeg har ringt den nærmeste KetolyseMenyen og de har boka. I løpet av dagen evt. morgendagen regner jeg med den er innkjøpt. Har skjønt at den er et must, samt vitaminene (3 forskjellige, eller finnes det en multi?)
Tar dere noe mer vitaminer ved siden av? I dag bruker jeg Multivitamin, tran og litt cocosa.

Henter fram stålviljen, det kan vel en sjokoman trenge??

Anka sa for siden:

Nå er bok og vitaminer kjøpt inn. Kjenner jeg er klar for dette nå. Jeg forsøkte en stix for moro skyld nå og den viste lys, lys rosa. Hvor lang tid tar det før man bør sjekke på nytt?

Georgine sa for siden:

Hei og velkommen hit :blomster:

Det er ikke nødvendig å teste så ofte. Så lenge du nå ser rosa farge og holder deg på riktig antall karber så er det god nok sikkerhet.

Anka sa for siden:

Takk for svar! :)
Jeg glemte selvsagt å kjøpe batteri til vekta i dag, så jeg har ikke fått veid grønnsaker etc ennå. Men jeg brukte en grønnsaksblanding til middag som det stod 7 karber på. Det er vel litt i meste laget? Derfor blandet jeg i brokkoli, vårløk og squash, siden de har lavere karbo innhold. Riktig tenkt?

Har laget meg journal. Hvordan linker jeg den til signaturen?

Georgine sa for siden:

Lurt å ikke bruke blandinger ja, man får mye mer ut av å kutte grønnsaker først.

Ang. journal og link så aner jeg ikke :o

Kristin_B sa for siden:

Hei! Velkommen!
Det er 3 glass med tabletter du må kjøpe ja :)

Ang link til journalen din: gå inn i journalen din, kopier adressen som står i adresselinjen din da, så går du på kontrollpanel og signatur, så kan du gjøre det enkelt og bare lime inn adressen ELLER du kan skrive f.eks "min journal" så merker du den teksten og trykker på "sett inn lenke" ("globusen" med en lenke på..) og limer inn adressen der i stedet.

Tror det var alt :)

Lykke til! :)

Anka sa for siden:

Hvordan er det med smoothie? Jeg ser bringebær, molter også var det vel en bærtype til som kan benyttes. I fryseren har jeg en sånn kjempe pakning med bær, som jeg har brukt til smoothie sammen med kokosolje, proteinpulver, melk og litt eplenektar light. Kan jeg fortsette med det til litt kos om kveldene (spesielt på tirsdagskvelden til fruene...) eller?

Photobscura sa for siden:

Da bør du i tilfelle bytte ut melka med fløte. Og du kan kanksje vanne fløta ut litt, for den har litt karber (2,9 pr dl/100 gr).
Multer har 4,4 karbohydrater pr 100 gram, og bringebær er vel en av de bærtypene som har minst med 3,2 gr.
Eplenektaren bør du kutte ut. For mye sukker ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.