< Tilbake til oversikten

Hjelp, er cottage cheesen min dårlig?

Areola sa for siden:

Kjøpte cottage cheese i dag, og åpnet de nå. Alle tre boksene har skillt seg, dvs det ligger et lag med noe hvit flytende "oppå".
Det betyr vel at den er dårlig?

Den har alltid hatt en tørr overflate når jeg har åpnet de tidligere...

blir vel ikke noe frokost på meg i morgen tidlig da...
leiseg

blåbær sa for siden:

Nei, det har vel ikke noe å si, tror jeg. Lukter de normalt? Rør de sammen, lukt og prøvesmak! De er helt sikkert fine.

Areola sa for siden:

Luktesans har jeg ikke, men det smakte litt rart.. Men så har jeg nettopp spist krem, så smaken er litt rar uansett... drikkevannogløpepåkjøkkenet

Areola sa for siden:

hmm.. en slags metall-aktig smak.. ikke slik som de vanligvis smaker ihvertfall.. jeg dropper det. :(

sirimor sa for siden:

Hmm, ja... jeg ville ha droppa den. Det kan virke som om den har blitt stående for lenge i romtemperatur i butikken eller noe sånt.
Jeg har vært utsatt for det samme, smakte, men kastet det i søpla.

Areola sa for siden:

Ja, jeg kommer nok uansett ikke spise de nå, har jeg først fått avsmak for noe, innbiller meg at det er dårlig, så klarer jeg aldri å vende tilbake..

sirimor sa for siden:

Håper du fant deg noe annt du kunne spise til frokost da:)

Areola sa for siden:

Ja, kjøpte meg cc på en annen butikk, og spiste på jobben. Det gikk det også :)

Breem sa for siden:

-Jeg vet dette er en gammel tråd, men itilfelle andre lurer på det samme: Det blanke som flyter på toppen hvis rømme, youghurt eller cottage cheese har stått rolig en stund er myse. Rent protein, så bare rør den nedi og spis og kos dere. (Hvis det ikke har gått et par måneder over dato, da er det ganske sikkert ikke myse.);)

Odde sa for siden:

Enig med deg. Det skal lang tid til før både CC, fløte, rømme og creme fraiche blir dårlig. Datoen på boksene er siste salgsdato og med dagens behandlinger varer forbruksdatoen mye lenger. Stillestående kan både rømme, CC og CF skille seg, og det kan fløte også.

Bedøm gjerne etter lukt og smak, og husk at "litt" sur fløte fortsatt kan brukes i sauser og vafler.

Odde:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.