< Tilbake til oversikten

Lett mett noen?

Kiera sa for siden:

Er på dag 3 og det hele har gått kjempefint så langt. Har allikevel et dumt (?) spørsmål. I dag når jeg lagde middag, så var jeg i grunnen ganske sulten selv om det ikke var gått mer enn 4 timer siden jeg spiste lunsj. Tok derfor bare og varmet opp en kyllingfilet fra i går i microen, og tenkte at jeg kunne ta meg litt salat ved siden av. Men når jeg hadde tatt 3 biter av den og såvidt noe salat, så kjente jeg at jeg ble mett. Nå står det riktignok i boka at man skal stoppe når man er mett, men jeg synes 3 biter var litt lite. Tok 2 biter til (var ikke i nærheten av halve fileten en gang), så kjente jeg at jeg ble stappmett. Det verste var at jeg ga meg med 5 biter og mettheten fortsatte å "stige". . Nå sitter jeg her en time senere og er fortatt like mett.

Er dette normalt? Huff.. er så ubehagelig mett!

Kiera

matmor sa for siden:

Tror det er normalt ja,:) mann min var helt sjokkert ibegynnelsen over hvor fort han ble mett, og hvor lang tid det tok før han ble sulten igjen!
Lykke til , dett går nok fint!:heia::heia::heia:

Bergen27 sa for siden:

Jeg har samme erfaring som deg. Jeg må ta meg sammen for å spise, men er ikke sulten. Dette tror jeg ikke er farlig, for ikke er jeg slapp eller svimmel eller unormal i aktivitetsnivået, faktisk er jeg i aktivitet hele dagen (i motsetning til før, da jeg utelukkende var en trøtt sofagris).

Holdt på med Atkins i 5-6 uker nå, og i bedre form enn noensinne!

Trenger kroppen mer mat en dag, så blir jeg sulten og spiser. Og vekten går ned, sakte men sikkert. De 3 første ukene lagde jeg en kopp Confecta 72% kakao med vann, MED en dæsj fløte oppi. Det hjalp å få ned maten...(max 1 kopp for dagen)

Ellers regulerer apetitten seg selv, det er utrolig forskjell fra fullkarbo, da man spiser for en formue hver dag. Egentlig utrolig hvor lite man trenger, når maten er riktig sammensatt.

Stå på! Og lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.