Jeg har holdt på med lavkarbodiett i ca 2,5 uker nå. I starten var jeg bare rar i kroppen. Det har gitt seg. Men nå er jeg altså slapp og trøtt.
Er vel over snittet aktiv. Denne uka blir det 3 runder med fotballtrening og 2 økter med spinning. Dette er ikke noe jeg har begynt med nå, men har holdt på med i årevis. Til tross for dette har jeg bare økt i vekt. 93kg på 172 høyde begynte å bli slitsomt. Derfor forsøk med lavkarbo.
Problemet er nå et jeg er slapp, sliten og trøtt. Håper jo at dette skal gå over. Nå er det direkte slitsomt å holde på med det fysiske. Det er ikke noe alternativ å trappe ned på fysisk aktivitet.
Er det andre som har erfaringer rundt dette?
Spiser meg god og mett, men med få måltider om dagen. Er gutt, så grønsaker er ikke mye til stede heller. Det går i kjøtt, bacon, egg, fet saus, majo, egg, fisk.
Dette er helt vanlig i begynnelsen på lavkarbokosthold. Det går over!
Kanskje det er lurt å roe ned treningen til kroppen har blitt avvent med karbohydrater som drivstoff? Etterhvert vil du merke at du orker mer enn du noensinne har gjort - selv om du har trent mye. :D
Noen trenger mer (langsomme) karbohydrater enn andre i form av grønnsaker som vokser over jorden :)
Jeg blir i alle fall mye mer uopplagt, sånn som du beskriver de dagene det skorter på grønt, og ikke går jeg ned noe heller da.
Vil anbefale deg å finne en filosofi å følge, greit å ha noe å støtte seg til, også når man søker råd. Etterhvert finner man sin vei!
Jeg har stort sett vært veldig flink synes jeg selv da. Og jammen har spruten begynt å komme igjen. Faktisk bedre enn på lenge.
Veldig spent på hvordan jeg takler lengre fysiske utskeielser. Lang fjelltur med oppakning, lengre sykkelturer mm. Men i hvertfall økter på under timen kjennes nå veldig bra ut.
Vekta er jeg også strålende fornøyd med så langt. Har holdt på en måneds tid nå, og har tatt av 7-8 kg etter en sånn kriseveiing som sparka det hele i gang.
Har også ved et par anledninger hatt bevisste sprekker. I sosial sammenheng, så vil jeg kunne ta meg en øl eller 4, spise pizza og det som ellers serverers. Ser ut til at det går greit. Klarer fint å fortsette med opplegget neste dag, og ingen abstinenser etter mitt gamle kosthold.
Super bra lesning! Du er jo sinnsykt sprek da.. imponerende.. Gratulere med flott resultat på vekten.. Kan tenke du ser det godt på kroppen! heier på deg :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.