< Tilbake til oversikten

For mye egg?

leyla73 sa for siden:

Ble usikker, og begynte å lure på om det kan bli for mange egg pr. dag... :confused: Noen som har noen mening om hva som er greit..? Høres 4-6 egg ut for mye? :p:rolleyes: For, enkelte dager kan det nemlig bli så mange...

Må bare enda en gang si det at jeg er sååå glad for at dette forumet finnes!! :D:D

Veggpryd sa for siden:

Egg er vel noe av den beste næringskilden som finnes i norsk kosthold i dag, og på generell lavkarbokost anbefales det minst 4 egg om dagen. Tror du kan ta det helt egg :cool: :D

Jeg spiser selv mellom 10 og 20 egg i uka. :D

mofe sa for siden:

Spis egg som bare det! Er det kolesterolet du er redd for? For den myten er fullstendig tilbakevist :)

leyla73 sa for siden:

oookei, dere... Da skal jeg ta det heeelt egg :D:D

Takk til dere for tilbakemeldinger!!!
:):):)

energibunten sa for siden:

Med all mat er det en grunnregel om å ikke ødelegge næringsstoffene i matlagningen. Høy temp og steking ødelegger både fett og proteiner. Det er fett , kolesterol og protein i plommen, bare proteiner i eggehviten.

Men dette gjelder for all mat egentlig. Friske egg som tilberedes rett er en komplett mat.. mangler bare C-vitamin !

Jeg spiser dem rå, evt koker dem eller steker forsiktig med hel plomme.
4-5 om dagen...

leyla73 sa for siden:

Hmm, - jo... Takk for det tipset, - kan være greit å ha i bakhodet, ja. :):)

Elanessë sa for siden:

Egg egg egg
Her har jeg jo masse masse egg i brødet mitt, jeg spiser omelett, eggerøre, kokt egg osvosv. Hvis det er èn ting jeg skal takke oven for at jeg ikke er allergisk mot, så må det være egg. Sååå godt og jeg elsker at jeg så og si kan spise så mye jeg vil av det

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.