karbolia sa for siden:
Melk har mange karb'er pr.dl. Drikker dere det eller holder dere dere unna?
Om dere ikke drikker melk; hva drikker dere da?
Det går mest på vann her. Det er liksom tryggest. :rolleyes:
karbolia sa for siden:
Melk har mange karb'er pr.dl. Drikker dere det eller holder dere dere unna?
Om dere ikke drikker melk; hva drikker dere da?
Det går mest på vann her. Det er liksom tryggest. :rolleyes:
Xenia sa for siden:
Jeg har kjøpt meg Soyamelk jeg... Den med 0,1 g karber i...
MorStine sa for siden:
Melk er bannlyst her:D Jeg ville ikke brukt opp 2/3 av dagskvoten på ett glass melk...
Areola sa for siden:
Har aldri vært noen melkedrikker, så savnet er ikke det største :)
Vann er utrolig godt uansett!
karbolia sa for siden:
Hvordan smaker det i forhold til vanlig melk?
karbolia sa for siden:
Nei, det er nettopp det... virker litt bortkastet liksom... :rolleyes:
nellie sa for siden:
Vann er gøtt!!
Og blir bare bedre og bedre jo mindre andre greier man drikker.
Farris også..
Namnam:sikle:
Xenia sa for siden:
Godt er det ikke, men det er en nødløsning... Jeg bruker det også, der jeg ellers ville ha brukt melk... Feks. i matlaging og proteindrikk...
Alfamann74 sa for siden:
Hva med alle de som påstår at folk som drikker mye melk er slankere enn gjennomsnittet pga mye inntak av kalsium er viktig i fettforbrenning? Stemmer ikke dette, eller...?
camillasnilsen sa for siden:
No milk today,...
=)
Smula sa for siden:
Det skal ikke jeg uttale meg om iallefall, men går du på ketolyse tilhører ikke melk det du kan innta. Så da er det ikke så mye mer å si om den saken.
Stupedama sa for siden:
Er det virkelig noen som påstår det? Andre enn meierier? At melkedrikkere er slankere? Trodde ellers at kaffelattegenerasjonen var tjukkere enn noengang. Masse melkesukker.Men kalsium er sikkert bra. Jeg tar to stk hver morgen, sammen med de andre kosttilskudda.
Photobscura sa for siden:
:lol:
Sorry, men nå kunne jeg ikke dy meg... Ikke meninga å være slem, men HVOR har du hørt dette?
Det skal visst være en av de største industrisvindlene, dersom man er litt konspiratoriska, at kroppen ikke kan ta opp kalsium fra melk, selv om det er kalsium i melken. Jeg har i alle fall ikke brukket et eneste bein siden jeg sluttet :D
Og: Melk er for kalver ;)
Men om det er melkefettet du mener, så er det nok litt mer gehalt i det, og melkefett finner du plenty av i ost, rømme, fløte etc.
Thorwald sa for siden:
Jeg drikker ikke melk, men kan ta et glass fløte en gang i blandt. Men det er jo karber i fløte også, så jeg forsøker å være forsiktig.
Til vanlig drikker jeg vann. Dersom jeg skal ha brus drikker jeg cola light (men det er fordi det er den eneste lightbrusen som er å oppdrive på denne fordømte øde øya i Karibien). Dersom jeg skal ha alkohol fungerer rom & cola light med en dash lime fint for denne skrotten. :)
For ikke å glemme livetst blod: Rødviiin! :sikle:
Men vann først og framst, ja! Mmmm! Vann :)
Elanessë sa for siden:
Har ikke drukket melk siden 3.klassen på barneskolen. Liker ikke det nei kvalm
Har drukket vann til alle måltider i alle år her (men unntak av litt brus i helgene) og fortsetter videre med det ja :D
AnetteS sa for siden:
Signerer denne jeg!:D
Princez sa for siden:
Melk?? Ja, jeg likte melk, men om det berører munnen min nå, kjennes det bare surt ut! signerer vann og rødvin!! DET er saker det! Hehehe..
Neida (Joda) syns du får litt mye pryl her.. Hold deg unna melk en stund, så går trangen over etterhvert.. Det har jeg som "sjokolademelk-avhengig" opplevd hvertfall ;)
nellie sa for siden:
STAKKARS deg!!:lol:
Lava sa for siden:
tror at de som drikker MYE melk kan være "slanke" ja,
noen naboer av meg drakk mange liter til dagen, de og ungene,
de så ut som "biafra" , altså sykt tynne!
Men de spiste sikkert ikke mye annet, da jeg vil tro melk ga metthetsfølelse nok....
drikker ikke melk, enten jeg er på denne kosten eller ikke.
før var det juice, nå VANN
AnetteS sa for siden:
Tenker fortsatt på ett glass rødvin nå jeg
Skal holde fingrene av fatet frem til 17 mai. Da skal jeg unne meg litt:D
Med ett vannglass til for synets skyld:p
Thorwald sa for siden:
Hei.
Så var det tid for rom & cola light igjen. Vi har flyttet på oss, og dermed må vi jo ha ankerdrammen. I tillegg til dette er det jo solnedgang, og da må vi jo ha en sundowner. Så da ble det nok en Castro-light på meg (Cuba libre med cola light må jo hete Castro light, eller? ;) ). Så livet her i Karibien er hardt. I dag har jeg for øvrig drukket litt fløte, det var digg. Jeg er uansett enig med Jorun at litt rødvin hører med for å få liv i blodet, eller hva det nå var hun sa... ;-p Akkurat i øyeblikket er vi på en av disse franske øyene, så her er mulighetene for å få seg en brukbar rødvin absolutt til stede. En annen ting som er bra med de franske øyene er pølsene, de har sinnsykt gode spekepølser uten så mye salt i. Kjempegodt for oss lavkarbonister. :) Lightbrus derimot det har de ikke store utvalget av, men det hender jo av og til jeg klarer å finne en pepsi max, og da blir jo gleden stor. Uansett, livet er herlig dere! :)
Ah! Det tror jeg på, Thorwald! Høres fantastisk ut!
Det er nå...litt sol, et sted bak skyene her i gamle Oslo også da :o
Alfamann74 sa for siden:
Det påstås her: melk.no/Article.aspx?artid=15800&mnu1id=6003&mnu2id=&mnu3id=&mnu4id=
Nille sa for siden:
Jeg har aldri drukket melk - jeg likte det aldri som barn og etter at jeg kunne bestemme selv har jeg holdt meg unna.
[font=Comic Sans MS][/font]
Kumelk ER ikke laget for mennesker men for kalver.
Når det gjelder kalsium strides de lærde, men vi trenger uansett ikke melk for å få i oss det vi trenger. Mine kalsiumverdier er flotte, uten tilskudd og melk. Faktisk så flotte at legen anbefalt meg kosttilskudd UTEN kalsium ! Jeg får med andre ord det jeg trenger gjennom kostholdet. UTEN melk.
Det er også hele folkeslag som ikke drikker melk i det hele tatt......
:D
sma sa for siden:
Nei, drikker ikke melk. Vann eller cola light går det her i huset! :)
Jøss, bra kalsiumen kan brukes til noe, da.
Men jeg har spist hva de peker til som sunt, OG drukket en eller to liter melk om dagen, og aldri vært slank. Så det funker tydeligvis ikke for alle.
Zylvanity sa for siden:
Hei alle sammen!
Jeg er kjempeny her. ;oD Dette er det første jeg skriver faktisk.
Jeg er ikke veldig overvektig - aner ikke hva jeg veier, har nemlig ikke vekt. Jeg måler etter klærne mine. Til saken;
Jeg fikk en stygglang liste av matvareintoleranser for ca 3 år siden( i tillegg til lavt stoffskifte), demed måtte jeg bytte ut mange av mine faste matvarer. Deriblandt gikk jeg over til Rismelk og Havremelk. Ris er jo fy,fy, har jeg forstått, men hva med havremelk?
Belseblubb sa for siden:
Til vanlig drikker jeg vann. Dersom jeg skal ha brus drikker jeg cola light (men det er fordi det er den eneste lightbrusen som er å oppdrive på denne fordømte øde øya i Karibien).
Staaaaakkars!! ;)
pingunn sa for siden:
Før drakk jeg kun melk når jeg spiste sjokolade, boller pannekaker og annet søtt.
LIker ikke melk ellers, så blir nok ikke no melk på meg heller.
Har de siste årene kun drikki vann til hverdags. og det fortsetter jeg med.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.