< Tilbake til oversikten

Ny dame, nye spørsmål ... ;)

Momsa sa for siden:

hei:)
har tenkt å prøve ketolysekuren, men sliter litt med å komme igang. noen som har litt inspirasjon og pågangsmot de vil dele?

så kommer frågorna

er det slik at man MÅ/BØR snakke med fastlegen sin før man starter?

kan datteren min på 20 mndr spise noe av det samme som meg? feks frokosten (egg og bacon, o.l.)?

er det null godteri, sjokolade og alkohol når man går på kuren?

er av den meeget utålmodige typen og skulle helst ha gått ned de 10-12 kiloene igår. hvor lang tid har det gått før dere har nådd målene deres? jeg veier 69-70 nå, drømmer om å se nåla treffe 58-60 snart. helst imorgen..;)

hvordan kan man få hjelp til tekniske spm ifht profilen sin? vil gjerne ha en sånn greie hvor det står hvor mye jeg har gått ned og hvor lang igjen jeg har til målet (PUH, lang setning!!!!), i profilen min.

ja, d var vel noe av maset mitt. men jeg er nok bare såvidt igang!;)

ha ei go natt!

Marita sa for siden:

Hei, og velkommen ja :)

Regner med du har kjøpt boka og satt deg inn i kuren, hvis ikke vil jeg anbefale det før du begynner! :) Vitaminene er også greie å ha.
Det jeg har å bidra med til spørsmålene dine:

• Jeg gikk ikke til legen, hu hadde ikke tid før om sånn 5 uker da jeg ville begynne.. og så lenge ville ikke jeg vente. Tror det er greit å begynne uten om man er frisk og rask, men hvis du vil sammenligne blodverdier og slikt bør du nok ta en tur :)

• De fleste kan leve på lavkarbo, men hun trenger jo ikke spise sånn som deg! Mange av middagene er gode som vanlige middager, om de som ikke går på kuren får pasta/potet osv ved siden av :) Eneste som kanskje er lurt å passe på, er at det kan bli mye fett for de utenfor kuren.. (?)

• Du kan spise sukkerfritt godteri/sjokolade på kuren, men alkohol er ikke anbefalt de første fire ukene. Godteriet kan få enkelte til å stoppe opp i vektnedgangen pga søtningsstoffene, men det er individuelt, tror jeg. Men igjen, det må telles karbs!

Lykke til :)

Gerd sa for siden:

Lykke til :heia:

Momsa sa for siden:

tusen takk for svar!:) må nok smøre meg med tålmodighet og få lest ferdig boka før jeg begynner, ser det ut til;)
vi snakkes:)

Minni sa for siden:

Hei!
Jeg er helt ny på å skrive inn her. Har vært inne og lest og fått mange gode tips. Jeg startet på Ketolysekuren 27.02.08 og har til nå gått ned 12,6 kg. Er kjempefornøyd. Håper å gå ned ca 8 kg til. Tror du kommer til å klare dette helt fint.

Hvordan får dere lagt inn sånn som viser vektreduksjon osv?

Gerd sa for siden:

Gratulerer med et flott vekttap :heia:

Her: www.tickerfactory.com

:)

Gerd sa for siden:

Vitaliv er fra den nye boka til Torkil Andresen. Boka heter Etter slankekuren og er en veiledning til hvordan bli din egen kostholdsekspert (Meget kort fortalt :)) Det er ei stor flott bok, med masse info, forklaringer osv... Masse gode oppskrifter... Kjøpes på www.ketolyse.no

Når det gjelder feil vedr ticker, så har jeg ikke peiling:o Jeg bare kopierer bildet og limer inn i signaturen, jeg.... :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.