< Tilbake til oversikten

kaviar...

#1

ayliah sa for siden:

:oer det greit å spise kaviar?for eksempel på knekkebrødet ?Jeg er såå glad i kaviar at det blir vanskelig for meg å holde meg unna det tror jeg:D
Prøvde å se på tuba..men ble ikke noe smartere av den grunn jeg da....
også et spørsmål til...hvordan kan det ha seg at jeg plutselig er i ketose...en til to timer senere...er jeg det ikke...og plutselig ca 1 time etter så er jeg det igjen?
Har nemlig testet med ketostiksene mine....etter måltidene og noen timer etter.
Jeg har bare spist maks 20 karbo om dagen...og null sukker..og bare drukket vann og (light brus...kremt):D

Nei..nå håper jeg får boka snart..så kanskje jeg ikke trenger å stille så mange dumme spørsmål..hihi:o


#2

Maz sa for siden:

Slo opp i matvaretabellen jeg (uvurderlig redskap selv om jeg bare har den lille)

Per 100 gr.
Kaviar av torskerogn 13,7 gram karbohydrat. 0 kostfiber 13,7 g tilsatt sukker
Kaviarmixs 10 gram karbohydrat 0 kostfiber. 8,2 f tilsatt sukker

Kaviar er altså tilsatt mye sukker så du kan vel spise det om det finnes en usøtet en.


#3

Kristian sa for siden:

Kaviar inneholder også mye fett og proteiner så det nok bedre enn syltetøy, men bruk aldri mye av det.


#4

ayliah sa for siden:

Godt det er så mange utrolige snille folk her inne;O)Bruker ikke så mye..tar bare et bittelitte lag på knekkebrødet mitt;O)Men smaker jo veldig godt synes jeg..også med agurk på toppen;O)


#5

Labella sa for siden:

Jeg lurte på det samme. Sjekket de ulike typene kaviar i butikken og fant ut at "Gjestekaviar" inneholder mindre karbo enn tubekaviarvariantene.

Har ikke tallene her nå, men kan sjekke i morgen.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.